13

مهر

1403


اجتماعی

12 مرداد 1398 08:32 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، صبح روز پنجشنبه با حضور سامیه جهانشاهی معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی هرمزگان نشست هم اندیشی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس برگزار شد.

 

جهانشاهی در این نشست ضمن خوشامدگویی به مسولین پایگاههای سلامت روان اجتماعی انها را به عنوان بازوان اجرایی توانمند سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات کاهش آسیب به مردم جامعه و گروههای مختلف هدف برشمرد و از پایگاههای سلامت روان اجتماعی به عنوان شرکای اجتماعی بهزیستی نام برد.


این مقام مسئول شناسایی آسیبهای اجتماعی را یکی از اهداف مهم و رسالت اصلی پایگاههای سلامت روان اجتماعی  قلمداد کرد . معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان نقش و تاثیر پایگاههای خدمات اجتماعی را در زمینه کاهش اسیبهای اجتماعی مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و خواستار تعامل و همراهی سازنده و مستمر پایگاهها با سازمان بهزیستی گردید . سامیه جهانشاهی مهارت اموزی را یکی از مباحث اولویت دار و اساسی عنوان کرد.



جهانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود در جریان برگزاری این نشست اظهار داشت آسیبهای اجتماعی و روند رو به رشد ان در جامعه کنونی وظایف و مسوولیت های ما را  خطیر و حساستر نموده که باید با پرهیز از موازی کاری و نگاهی متفاوت و عمیقتر و با کمک گرفتن از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در گروهها و پایگاههای سلامت روان  در جهت کاهش اسیبها تلاش مضاعف نماییم.



 معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان در ادامه تاکید کرد خانواده یکی از ارکان مهم و اساسی هر جامعه به شمار می رود که دارای کارکردهای متفاوت می باشد که باید با نگاهی ریشه ای و عمقی به موضوع خانواده و اسیبهای ان پرداخته شود .سامیه جهانشاهی در حاشیه برگزاری این نشست خبر از برگزاری کارگاه اموزشی با موضوع تربیت مربی اموزشی را از تاریخ 15 لغایت 20 مرداد ماه سال جاری را داد.


وی اذعان داشت برگزاری کارگاههای اموزشی همچون مهارتهای زندگی باید اثر گذار باشد و با فرهنگ و اداب و رسوم هر منطقه همخوانی داشته باشد چرا که خدمتی مثمر ثمر و تاثیر گذار است که از کیفیت مطلوبی جهت ارائه برخوردار باشد.


خاطرنشان می گردد در این نشست تاثیر مثبت فعالیتهای گروههای همیار و پایگاههای سلامت روان اجتماعی در کاهش اسیب و ارتقای سلامت روان جامعه مورد تاکید قرار گرفت .جهانشاهی ابراز امیدواری کرد بتوان با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل بالقوه افراد توانمند و فعال در گروهها و پایگاههای سلامت روان اجتماعی بتوان بیش از پیش در زمینه خدمت رسانی به جامعه هدف موفق بود.


وی در پایان بر لزوم ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیتها و خدمات و به روز نمودن دانش تخصصی مبتنی بر جامعه در کنار تجربه افراد در راستای افزایش سلامت روان و پیشگیری از اسیبهای اجتماعی تاکید و امادگی خود را جهت هرگونه حمایت و مساعدت در این زمینه اعلام داشت.



گفتنی است در ادامه حاضرین در این جلسه با بیان نقطه نظرات ، دیدگاهها و پیشنهادات خود پیرامون برنامه هاو فعالیتهای گروههای همیار و پایگاههای سلامت روان اجتماعی در راستای کاهش اسیب ها و ارتقای سلامت روان جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدگاه ها (0)
img