12

مهر

1403


اجتماعی

07 شهریور 1398 10:26 0 کامنت

با راه اندازی واحد همیار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان، بیش از سه هزار و 770 نفر از کارکنان این شرکت تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، با راه اندازی واحد همیار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان که با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان انجام شد، 3 هزار و 750 نفر از کارکنان و شرکتهای پیمانکاری این شرکت از خدمات این واحد بهره مند می شوند.

 

در حاشیه راه اندازی این طرح، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای بهبود کارآمدی محیط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، واحد همیار کارکنان در شرکت فولاد هرمزگان راه‌اندازی شد.

 

هادی ابراهیمی افزود: بمنظور عملیاتی کردن برنامه راهبردی پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری و کمک به بررسی مسایل بهره وری، شناخت و حل نگرانی های شخصی کارکنان، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش ایمنی محیط، واحد همیار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان بعنوان ششمین واحد در سطح بنگاههای اقتصادی در استان راه اندازی شد.

 

گفتنی است، طرح همیار کارکنان (EAP) ویژه محیط‌های کاری است که برای کمک به بررسی مسائل مرتبط با بهره‌وری محیط کاری، شناسایی و حل نگرانی‌های شخصی کارکنان و دیگر مسائل مرتبط و موثر بر عملکرد شغلی آنان ایجاد شده است.

 

مدیریت استرس، نگرانی‌های خانوادگی، تعادل بین کار و زندگی، سوء مصرف مواد، مشکلات ارتباطی، مدیریت مرحله‌گذار زندگی، سلامت و امنیت شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشونت و رفتارهای کاری ضد بهره‌وری و فرسودگی شغلی از مهم‌ترین خدماتی است که در قالبEAP به کارکنان ارائه می‌شود.

 

کاهش در مرخصی‌های استعلاجی، کاهش در حوادث، جبران خسارات کارکنان، صرفه‌جویی در از دست دادن زمان هدر رفته، کاهش اعتراضات و کاهش توبیخ، پیشگیری از بروز خشونت، پیشگیری از مصرف مواد، آشنائی با عوامل خطرساز و محافظت‌کننده و آشنایی با زمینه‌های درمان از جمله اهداف این طرح است.

دیدگاه ها (0)
img