12

مهر

1403


اقتصادی

12 شهریور 1398 10:16 0 کامنت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان از حذف نقاط حادثه‌خیز به عنوان یکی از مهم‌ترین هدف کمیسیون ایمنی راه‌های استان نام برد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، یوسف عابدینی شامگاه دوشنبه در چهارمین نشست کمیسیون ایمنی راههای استان هرمزگان ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری وعزاداری سید و سالارشهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: آمارهای 5ماهه اول سال جاری نشان می‌دهد تلفات در جاده‌های استان کاهش پیدا کرده است که جای خوشحالی دارد.

وی افزود: سوانح جاده ای که باعث تلفات جانی همشهریان و هموطنان درسطح جاده‌های استان می شود موجب در هر میزان که باشد موجب تاثر و تاسف می شود و نیاز به پیگیری جدی دارد تا آمار تلفات بیش از این کاهش یابد.

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان ابراز داشت: از همه دست اندرکاران کمیته ایمنی راه های استان می خواهیم که با تعامل وبرنامه ریزی در راستای کاهش سوانح جاده ای تلاش کنند.

عابدینی بیان کرد: یکی ازموضوعات بسیار مهمی که برای کمیسیون ایمنی راهها از اهمیت بالایی برخوردار است حذف نقاط حادثه خیز است که بیشترین اثر را درکاهش تصادفات به دنبال دارد هر چند در سوانح رانندگی عواملی نظیر انسان و خودرو بی تاثیر نیست که می‌توان علت این‌ها را به عواملی همچون عدم آگاهی بعضی از رانندگان عزیز از فرهنگ ترافیکی وهمچنین عدم آموزش این عزیزان دانست.

 

وی تاکید کرد :با توجه به اینکه بحث نگهداری راه‌ها بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است تلاش می کنیم تا به رفع، آشکارسازی و آگاهی رسانی در رابطه با نقاط حادثه خیز بپردازیم که درهمین راستا کارگروه ویژه ای با مسؤولیت رییس اداره ایمنی راه‌های این اداره کل تشکیل شده که امورات مربوط به راههای استان را رصد می‌کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان گفت: از مجموعه پلیس راه استان توقع داریم تعامل وهمکاری لازم باعوامل راهداری داشته باشند و همچنین پیمانکاران شرکت توسعه و ساخت و اداره کل راه و شهرسازی در پروژه های احداث، یا تعریض و یا تعمیر راهها باید خود را ملزم به ایمن سازی جاده ها با هماهنگی پلیس و عوامل راهداری بدانند و این اداره کل آمادگی هرگونه تعامل و همکاری رادارد.

 

عابدینی افزود: در بحث ایمنی اقدامات خوبی شامل روشنایی، نصب گاردریل، خط کشی، نصب علایم، شستشو و رنگ آمیزی پایه های علایم قدیم، نصب نیوجرسی و جاروب و دیگر اقدامات ایمنی در راه‌های مواصلاتی استان صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه، فرشید دستوان گفت: باید با همکاری وتعامل بین دستگاه های متولی ایمنی راه‌ها، سوانح جاده ای رابه حداقل برسانیم.

وی افزود: در واقع با تفاهم نحوه و شیوه همکاری ما به گونه ای باید باشد که خروجی آن باعث ارتقاء ایمنی در جاده ها شود که به کاهش تصادفات منجر شود.

 

سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری هرمزگان ابراز داشت: با طرح های کوتاه مدت و بلندمدت باید بازخوردهای خوبی به جامعه ارائه کنیم و در سطح بالاتری ازمقامات ارشد استان و نمایندگان مجلس کمک بگیریم زیرا آنهادراین مباحث می توانند به ما کمک کنند.

دستوان تاکید کرد: لازم است در سطوح مختلف برای مردم در جهت کاهش تصادفات اطلاع رسانی شود و همه را به مشارکت دعوت کنیم که قطعا موفقیت در این زمینه بیشتر خواهد کرد.

علی اسفندانی نیز گفت: اصلی ترین مشکل ما در جاده ها عدم رعایت سرعت است که همین موضوع باعث سوانح جاده ای می‌شود.

 

وی افزود: بانصب چراغ LED و هوشمندسازی دوربین‌ها می توان مدیریت کنترل سرعت داشت که گام موثری درکاهش سوانح جاده ای دارد.

فرمانده پلیس راه استان هرمزگان تاکید کرد: یکی ازموضوعات مهم بازنگری حفاظ و نرده پل‌ها است که باید نواقص آن‌ها را رفع کنیم و با توجه به اینکه 65 درصد از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها است باید با اولویت بندی شهرهای بندرعباس، میناب و رودان و سپس شهرهای دیگر استان با آرام سازی، کاهش سرعت، روشنایی و نصب علائم درصدد رفع مشکلات باشیم.

همچنین دهدشتیان رئیس حوزه شرکت ساخت و توسعه استان هرمزگان درخصوص پروژه‌های در دست اقدام از قبیل ترانشه حاجی آباد، پل و غار بندرلنگه و پیگیری جهت بازگشایی قطعه احداثی راه در غرب پارسیان توضیحات لازم ارائه داد.

دیدگاه ها (0)
img