12

مهر

1403


سیاسی

04 مهر 1398 08:57 0 کامنت

صبح دیروزنهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حضور اندیشمندان مسلمان شیعه و اهل سنت ۲۷ کشور و نمایندگان اقلیت‌های دینی در بندرعباس برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دراین کنگره گفت:اگر شما بخواهید مضامین ناب عرفان را جستجو کنید، دعاهای پیامبر(ص) و اهل بیت بهترین منبع برای آن است.


حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود:عالمان  و محققان از صحیفه سجادیه استفاده می کنند و این کتاب می تواند پاسخگوی بسیاری از سئوالات و نیازهای بشری است.


وی ادامه داد:گفتمان مقاومت به عنوان گفتمان اثر بخش که می تواند مستضعفین جهان را یاری کند، در دنیا مطرح است. امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: در صحیفه نخستن مظهر مقاومت رسول گرامی اسلام معرفی شده است.


حجت الاسلام ارزانی مشاور وزیر و رئیس ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز گفت : زبان امام سجاد زبان فطرت است برای همین هم هست که زبان وحدت است.


وی ادامه داد:بسیاری از مضامین دعای امام سجاد با مضامین دعا در دیگر ادیان تشابه دارد و همین موضوع دانشمندان مسیحی را نیز به سیره امام سجاد (ع) متمایل کرده است.


وی همچنین گفت :آموزش بیش از سه هزار نوجوان و جوان در سفرها و اردوهای گروهی به شهرهای مختلف ایران از فعالیت های ستاد کنگره امام سجاد(ع) است.


آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز در این کنگره  اظهارداشت:زندگی امام سجاد (ع) سرشار از عبادت و قیام الهی بود.


وی اضافه کرد:قیام ایشان برای ذات خداوند و خیر و برکت برای جامعه بود. رهبر شیعیان بحرین افزود:قیام این امام روح و روان انسان را پرورش می دهد.وی تصریح کرد:هیچ فکری نتوانسته است اراده ایشان را که اراده الهی بود، نقض کند.


 عیسی قاسم گفت : برای رسیدن به کمال یک راه وجود دارد و آن شناخت خداوند است.فریدون همتی استاندار هرمزگان دراین کنگره اظهارداشت: برگزاری این کنگره برای هرمزگان افتخار بزرگی است.وی ادامه داد: از اولین قدم های نشاط در دعاهای امام سجاد (ع) یافت می شود.


استاندارگفت : نشاط در همه بخش های جامعه عناصر نشاط آفرین یافت می شود که می تواند زمینه تعالی ما را فراهم کند. در پیروزی انقلاب، در راهپیمایی ها، در انتخابات، در موسم حج، در نماز جمعه، در حوزه دفاعی چه در دفاع مقدس و چه در ساقط کردن پهباد دشمن یک نشاط برای جامعه بوده و هست. وی تصریح کرد: کنگره امام سجاد (ع) هم یکی از نشاط آفرین های معنوی، اجتماعی و دینی برای جامعه است.


حجت الاسلام محمد علی لبخندان دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد گفت: بیش از هزار مقاله حاصل زحمات مجموعه صحیفه سجادیه در نه دوره این کنگره است.از نخستین سال برگزاری کنگره تاکنون 20 جلد کتاب مربط منتشر شده است .


وی تبیین سیره و سبک زندگی امام سجاد (ع) و معرفی آثار گرانسنگ آن حضرت مانند صحیفه سجادیه و رساله حقوق را از اهداف برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) برشمرد.


حجت الاسلام لبخندان افزود: برنامه ویژه کنگره امام سجاد (ع) از ۱۲ محرم در هرمزگان و در ۲۷ کشور دنیا آغاز شده است.


وی گفت: اعزام ۱۵ مبلغ صحیفه سجادیه به نقاط مختلف هرمزگان، حفظ خوانی صحیفه سجادیه، آزادی ۹ زندانی مهریه در استان و توزیع ۳ هزار نوشت افزار در مناطق محروم از بخش‌های جانبی کنگره است.


گفتنی است درمراسم آغازی  این کنگره ، کتاب های عالیجناب پدر.حضرت مادر ویژه کودکان، کتاب عاشقی را رعایت کنیم، کتاب حماسه نیایش، کتاب پناه امن، کتاب خواسته های یک عاشق و کتاب جهان بینی امام  رونمایی شد. همچنین از مدیر کانون جعفر آل محمد، سید حسن سجادی پژوهشگر صحیفه سجادی، حسین رمضانی رییس شورای اسلامی بندر گرمان در این مراسم تجلیل شد.


در مراسم امسال مهمانانی از کشور‌های کویت، الجزایر، لبنان و عراق، بحرین، نیجریه و میانمار و برخی کشور‌های اروپایی و شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی کشور حضور دارند. نهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) امروز پنجشنبه چهارم مهر با برگزاری پنل‌های تخصصی و علمی پایان می‌یابد.

دیدگاه ها (0)
img