12

مهر

1403


اجتماعی

05 مهر 1398 14:15 0 کامنت

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره شورای دانش‌آموزی در اول آبان امسال خبرداد و گفت: در این جشنواره الکترونیکی کردن و برگزاری انتخابات دانش‌آموزی در مناطق مختلف استان‌ها برای اولین بار کلید می خورد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، «علی رمضانی» درخصوص برنامه‌های فرهنگی این وزارتخانه در سه ماهه اول سال تحصیلی جدید، اظهارداشت: برگزاری سی و هشتمین جشنواره فرهنگی - هنری دانش‌آموزان سراسر کشور به میزبانی مدارس استان‌ها با ثبت نام از دانش آموزان از نیمه دوم مهر کلید می خورد.

 

وی از برگزاری جشنواره آئینه زمان در آذرماه خبر داد و افزود: این جشنواره فرهنگی و هنری با عنوان «آینه زمان» با موضوع «زندگی به سبک روح‌الله» با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های سرود همگانی، سرود گروهی، فیلم مستند، فیلم داستانی، نماهنگ، نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، نمایشنامه‌خوانی، نقالی، تولید پادکست، ویدئوکست، خبرنویسی، خوشنویسی نستعلیق، نقاشی، پوستر، نقاشی دیجیتال، شعر، داستان، سخنوری، نامه‌ای به امام، زیباترین جمله‌ای که از امام شنیدم و برنامه جوانه‌ها برپا می‌شود.

 

رمضانی برگزاری جشنواره گلدسته‌های سرو (در راستای نشر احکام ارزشمند نماز) در استان گلستان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این وزارتخانه عنوان کرد و یادآور شد: در این جشنواره دانش‌آموزان در حوزه فرهنگ و هنر نگاه خود را در مورد نماز ارائه می کنند.

وی از برگزاری ننشست تخصصی ویژه برای مدرسین حوزه اردو گفت و افزود: بر اساس طرح تحول اردویی (دانش‌آموز در تشکل‌های دانش‌آموزی به دلیل بر عهده گرفتن مسئولیتی خاص به طور غیرمستقیم آموزش‌های لازم در حوزه مسئولیت پذیری را فراخواهد گرفت) برنامه ویژه ای داریم که دانش‌آموزان بتوانند در شرایط بحران به نظام و جامعه کمک کنند. که بر این اساس اولین دوره آموزشی تخصصی ویژه را برای مدرسان در پاییز برگزار خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های سه ماهه اول سال تحصیلی را اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنوب کشور عنوان کرد و اظهارداشت: این اعزام در نیمه دوم آبان ماه انجام می شود.

رمضانی از دیگر برنامه های این وزارتخانه را برگزاری جشنواره شورای دانش‌آموزی در اول آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد در این جشنواره الکترونیکی کردن و برگزاری انتخابات دانش‌آموزی در مناطق استان‌ها برای اولین بار کلید می خورد.

 

وی برگزاری یادواره شهدا و لاله های روشن را از دیگر برنامه‌های شورای دانش‌آموزی عنوان کرد که هر واحد آموزشی یادواره‌ای از شهید شاخص همان منطقه را برگزار می کند. دبیرخانه این جشنواره در استان مازندران و با کمک بسیج دانش‌آموزی انجام می شود.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از جشنواره گام دوم انقلاب اسلامی گفت که با کمک تشکل‌های اتحادیه انجمن اسلامی برگزار می شود.

 

رمضانی از برگزاری کُرال فرهنگیان گفت که تعمیم فعالیت های سرود و تئاتر در مدرسه است.

وی افزود: کُرال فرهنگیان نوعی همخوانی فرهنگیان است که معلم ها از مدیر مدرسه تا مربی تربیتی و ... در آن حضور می یابند و از معدود فعالیت های آموزش و پرورش است که در آن تمام عناصر مدرسه حضور دارند.

وی یادآور شد: کُرال فرهنگیان بعد از ماه صفر و در آبان ماه برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش همچنین به برگزاری جشنواره دانایی و توانایی اشاره کرد و گفت: امسال چهارمین دوره این جشنواره با شرکت حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار می شود.

رمضانی ادامه داد: این دانش‌آموزان نزدیک به سه میلیارد تومان کتاب خریداری کرده وبرگزیدگان این دانش‌آموزان که در حدود ۲۴۰ نفر هستند آبان ماه درجشنواره اختتامیه آن شرکت می کنند. همچنین کتاب هایی که امسال برای این جشنواره انتخاب می‌شوند سال تحصیلی آینده به مدارس وارد می شوند.

وی درمورد برگزاری جشنواره تولیدات کانون‌های فرهنگی تربیتی توضیح داد که در حدود یک هزار و ۱۸۲ کانون در کشور وجود دارد و این کانون‌ها به صورت استانی جشنواره تولیدات خود را برگزار می کنند.

 

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از امضای تفاهم نامه ای با مرکز انستیتوی بازی‌های رایانه‌ای خبرداد و یادآور شد: تلاش داریم برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی روند آموزش بازی‌سازی و ترویج سواد بازی در مدارس کشور تسریع شود تا بازی‌های داخلی بتوانند دانش‌آموزان را با فرهنگ، تاریخ و دین ایران آشنا کنند و از این ظرفیت برای رشد جامعه استفاده شود.

رمضانی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای، تعامل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی را فرصتی استثنایی در جهت ترویج دانش بازی‌سازی در مدارس ارزیابی کرد و تولید بازی‌های ایرانی را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های گسترش فرهنگ بومی کشور دانست.

 

وی گفت: سیاست و هدف ما بر این است که ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب برگزار کنیم و از مدیران کل استان‌ها خواستیم تا تلاش خود را در این جهت انجام دهند اما در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نمایشگاه درگیر این کار است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با وجود علاقه مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب به دلیل افزایش قیمت کاغذ تاحدی به برنامه های ما در این زمینه آسیب زده است.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: لازم است معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در حوزه کتاب به ما با تخفیفات ویژه کمک کند تا بتوانیم از تخفیف ناشران، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد برخوردار شده و بتوانیم با یک قیمت مناسب کتاب ها را توزیع کنیم.

دیدگاه ها (0)
img