قیمت نفت رو به کاهش


نویسنده: سامیه طهورنیان

قیمت نفت در بازارهای جهانی با احتمال کاهش تقاضا به 62 دلار در هر بشکه رسید و نسبت به‌روزهای گذشته کاهش یافت و عربستان  نیز تولید نفت را از سر خواهد گرفت.


به گزارش  خبرگزاری رویترز، با زنده شدن دوباره نگرانی‌ها در مورد کندی رشد تقاضای نفت در جهان و بهبود سریع‌تر از انتظارها  درروند تولید نفت عربستان، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

البته نگرانی‌های دیگری نیز وجود دارد آن‌هم کاهش رشد اقتصاد در جهان است که قطعاً بر عرضه و تولید نفت تأثیر می‌گذارد.در هفته‌های گذشته با حمله به آرامکو که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نفت در جهان است، تصور می‌شد قیمت نفت به بشکه‌ای 200 دلار خواهد رسید که این امر تحقق نیافت و با ازسرگیری تولید و عرضه نفت در بازار جهانی، قیمت نفت رو به کاهش گذاشت.آژانس بین‌المللی انرژی امروز اعلام کرد که ممکن است برآوردش از رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را کاهش دهد، چراکه اقتصاد جهان دوباره رو به ضعیف شدن است.


فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی این نهاد بین‌المللی گفت: «این بستگی به اقتصاد جهانی دارد. اگر رشد جهانی تضعیف شود که اکنون نشانه‌هایی برای آن وجود دارد، ما احتمالاً انتظارات برای تقاضا برای نفت را کاهش خواهیم داد. »


در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، شرکت‌های صنعتی از کاهش سود در ماه آگوست  گزارش می دهند.


ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار نفت می‌گوید: «قیمت نفت پس از کاهش سود صنعتی در چین در ماه آگوست و احیای دوباره نگرانی‌ها در مورد اقتصاد این کشور، کاهش یافت.»


در روزهای گذشته هر بشکه نفت برنت با ۳۶ سنت کاهش ۶۲٫۳۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۷ سنت کاهش ۵۶٫۲۴ دلار معامله شد.نفت خام آمریکا در این هفته تاکنون ۳٫۴ درصد کاهش‌یافته که بیشترین کاهش هفتگی در ۱۰ هفته گذشته به شمار می‌رود. نفت برنت نیز با ۳٫۳ درصد کاهش در این هفته، بیشترین کاهش هفتگی در ۷ هفته گذشته را ثبت کرده است.
افزایش ۲٫۴ میلیون بشکه نفت در ذخایر آمریکا در هفته گذشته نیز بر قیمت‌ها تأثیر گذاشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها