۲۳ مدرسه مروج سلامت در بندرخمیر فعالیت دارند



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقا سلامت کارکنان، خدمات مشاوره ای و سلامت روان، مشارکت والدین و جامعه وبرنامه سلامت در مدرسه و موضوع سفیران سلامت دانش آموزی از مواردی است که در مدارس مروج سلامت به آن پرداخته می‌شود و مدارسی که همه این موارد را رعایت کنند موفق به امتیاز بالاتر و دریافت نشان پنج ستاره شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر گفت: در راستای تامین امنیت بهداشتی و غذایی دانش آموزان، مکمل‌های غذایی از جمله ویتامین (د) و قرص آهن برای کاهش ضعف و بی حالی و جلوگیری از پوکی استخوان به آنها داده می‌شود.
دکتر معصومه شکری زاده روزدوشنبه درنشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان با محوریت سلامت دانش آموزان افزود: انجام تمرین‌های کششی در مدارس برای دانش آموزان مقطع چهارم تا ششم، خدمات رایگان طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان و ارایه داروی ضد شپش رایگان به مدارس از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر در راستای تامین سلامت دانش آموزان است.
وی تاکیدکرد: باتوجه به اهمیت مساله بهداشت مدارس و ارتقای سلامت دانش آموزان، باید توجه ویژه ای به وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی مدارس، دفع بهداشتی فاضلاب، زباله و آب خوری های مدارس صورت گیرد.
دبیر شورای سلامت بندرخمیر همچنین بر نظارت بر بوفه های مدارس تاکید کرد وگفت: در صورت نظارت نداشتن مستمر بر بوفه های مدارس و یا دستفروشی های عرضه موادغذایی همجوار با مدارس، سلامت دانش آموزان در صورت رعایت نکردن بهداشت به خطر می افتد.
سلامت وامنیت غذایی دانش آموزان امری مهم است
فرماندار خمیر نیز گفت: سلامت و امنیت دو نمونه از نعمت های مهم و ارزشمند خداوند است که تا انسان آن را از دست ندهد، قدر و ارزش آن را نمی داند.
میرهاشم خواستار افزود: ادارات و دستگاهای ذیربط نسبت به بحث سلامت غذایی مردم نباید کوتاهی کنند و در این مورد با شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعامل داشته باشند.

۱۳هزار و ۶۷دانش آموز بندرخمیر در سال تحصیلی جدید در ۵۶۳کلاس، درس می‌خوانند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها