تحصن و اعتراض دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بندرعباس



علی‌رغم اینکه سالانه چندین و چند مرتبه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌ها تلقی می‌شود، دست به تحصن و اعتراضات جمعی می‌زنند اما متأسفانه انگار این اعتراضات پایانی ندارد و دانشجویان آن‌طور که می‌خواهند به نتایج مطلوب و خواسته‌هایشان نمی‌رسند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، روز گذشته دانشجویان دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تحصن و تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان رساندن صدای خود به گوش مسئولان دانشگاه و عمل به وعده‌ووعیدهایی که از دوره ریاست سابق این دانشگاه به ریاست کنونی منتقل شده است، شدند.

دراین‌باره یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: اعتراضات دانشجویان این دانشگاه همواره مشخص و واضح است، این اعتراضات به ترتیب اولویت به تعرفه‌های بالا نسبت به سایر دانشکده‌های دندانپزشکی کشور و متعاقب با آن عدم توانایی قشر ضعیف، کم‌توان و فقیر استان برای مراجعه به دانشکده برای انجام کارهای درمانی خود به مرکز دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی است.

دانشجوی دیگری افزود: موقعیت مکانی و کمبود امکانات کلینیک دندانپزشکی دانشکده از کمبود یونیت تا مواد موردنیاز و وسایل کار نیز از دیگر مشکلات ما به شمار می‌آیند.

این دانشجو بیان کرد: موقعیت مکانی این کلینیک در شهر (قرار گرفتن در یکی از بدترین محله‌های شهر و وضعیت اسف‌بار و نابسامان محیط دانشکده به علت ساخت‌وسازهای مختلف در اطراف کلینیک که وجه نازیبا و نامناسبی را به دانشکده بخشیده‌اند سبب می‌شود  بیماران برای مراجعه به این مرکز رغبتی

نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برای فعالیت هر موسسه و مرکز، تبلیغات و شناساندن فعالیت، خدمات، امکانات و توانایی‌های آن از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: عدم آشنایی مردم استان به‌ویژه قشر ضعیف و بیماران نیازمند به درمان فوری و جدی در استان  درنتیجه عدم وجود تبلیغات مفید است.

یک دانشجوی دیگر ادامه داد: متأسفانه قرار گرفتن افراد غیرمتخصص و ناآشنا در دانشکده دندانپزشکی به‌عنوان مسئول کار را برای ما دانشجویان و اساتید و حتی بیماران سخت‌تر کرده است و دقیقه همین است که رئیس دانشگاه که یک پزشک است با مشکلات فنی مختص رشته دندان‌پزشکی آگاه نبوده و انگار که این مشکلات اهمیتی هم برایشان ندارد. ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای چه در را برای دانشجویان پزشکی در بیمارستان محمدی نمی‌بندد و این مشکلات تنها برای ما دندان‌پزشکی‌هاست؟

دانشجوی دیگری نیز بیان کرد: کمبود استاد و ضعف آموزشی در چنین دانشگاهی را چه کنیم؟ تا کی وعده‌ووعید بشنویم؟

دانشجوی دیگری نیز با بیان اینکه حتی ظرفیت و امکانات برای تعداد پذیرش‌های ذکرشده در دفترچه سنجش هم  کم است، عنوان کرد: پذیرش سالانه دانشجو بیشتر از ظرفیت اعلام شده توسط سازمان سنجش و نداشتن امکانات فضا گنجایش و ظرفیت کافی برای این دانشجویان در دانشکده مشکل‌ساز است.

همچنین معاون آموزشی کل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بخشی از مشکلات و مسائل مطرح‌شده را تا ابتدای آذرماه حل خواهم کرد، افزود: در خصوص تعرفه‌ها و تبلیغات حق با شما است و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، موارد ذکر شده بخشی از مشکلات مهم و اصلی دانشجویان این دانشکده  بوده که آنان را وادار به تحصن کرده و درنتیجه آن دانشکده و کلینیک و کلاس‌های خود را به مدت یک هفته با عدم حضور در آن  تعطیل کرده‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که در جلسه تشکیل شده با حضور دانشجویان معترض، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همچنین معاون آموزشی دانشکده دندان‌پزشکی به درخواست‌ها و سؤالات  دانشجویان پاسخ دادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها