کیفیت حلقه گمشده در نمایشگاه بهاره بندرعباس



صبح ساحل، اجتماعی _ خبر افتتاح نمایشگاه بهاره بندرعباس و تخفیفات ویژه این نمایشگاه برای مردم در آستانه نوروز نوید خوبی برای شهروندان بندرعباس بود و ازدحام  و ترافیک فرای انتظار د ر روز افتتاح این نمایشگاه نشان از استقبال مردم می داد.

در شرایطی که قیمتها در بازار با توجه به ایام نوروز کاهش نیافته و بلکه در بعضی موارد شاهد رشد قیمتها نیز هستیم لذا افتتاح نمایشگاه و تخفیف های ویژه فرصت خوبی برای خرید مردم است اما متاسفانه با کمی گشت و گذار در نمایشگاه درخواهید یافت که کیفیت چیزی است که یافت نخواهید کرد.

گزارش میدانی صبح ساحل از نمایشگاه بهاره حاکی از آن است که متاسفانه در این نمایشگاه  جای محصولات خوب مواد غذایی خالی است  و بیشتر اجناسی که در نمایشگاه یافت می شود کیفیت مطلوبی ندارند و قیمتها نیز در غرفه ها قیمتهایی متفاوتی است.

جمعی از شهروندان بندرعباسی که در نمایشگاه بهاره حضور داشتند در گفت و گو با خبرنگار صبح ساحل از صف های طولانی برای خرید مرغ و گوشت منجمد و عدم کیفیت بیشتر محصولات ارائه شده در نمایشگاه ابراز نارضایتی کردند.

محبوبه مرادی که مقدار زیادی برنج خریداری کرده بود و منتظر کمک در گوشه ای ایستاده بود به صبح ساحل گفت: قیمت بیشتر اجناس در نمایشگاه با بازار فرقی ندارد ولی خوشبختانه برنج به مقدار زیاد و با قیمت مناسب در نمایشگاه  یافت می شود.

وی ادامه داد: من از روزی که نمایشگاه افتتاح شده است تاکنون نتوانسته ام مرغ و گوشت منجمد بخرم زیرا ایستادن در این صف های طولانی واقعا خسته کننده است و ترجیح می دهم که از بازار خریداری کنم.رضا تیماس نیز که با زحمت زیاد خودش را در صف خرید مرغ منجمد جا داده بود گفت: به نظر من ایستادن در صف و خرید مرغ کیلویی 4700 بهتر از خرید مرغ گرم در بازار به قیمت 5900 است.

وی ادامه داد: برای خانواده هایی که پر جمعیت هستند و توان خرید مرغ را به قیمت شش هزار تومان ندارند خرید مرغ منجمد به نرخ 4700 تومان بهترین فرصت است.

مجید فلاح نیز با بیان این که قیمتها در بیشتر غرفه ها متفاوت بود افزود: قیمت رب و یا تخم مرغ و خیلی چیزهای دیگر در غرفه ها با وجود مارک یکسان متفاوت بود و این باعث میشد که سعی کنم اول قیمت همه غرفه ها بپرسم بعد خرید کنم.

وی نیز از کیفیت نامطلوب بیشتر مواد غذایی و بهداشتی در نمایشگاه گلایه کرد و گفت: شاید قیمت برخی کالاها در نمایشگاه به نسبت بازار ارزان تر باشد ولی مارک ها ناشناس که تاکنون به گوش کسی نخورده است فقط با قیمتی ارزان تر به فروش می رود و خبری از کالاهایی که بیشتر خانوارها با آن آشنایی دارند نیست.گزارش صبح ساحل از نمایشگاه حاکی از آن است که با وجودی که بیشتر کالاها بی کیفیت و تفاوت قیمت  کالاها یی که در نمایشگاه عرضه می شود با بازار  بسیار کم است اما بعضی از مردم جوری خرید می کنند که گویا قرار است در آینده قحطی بزرگی بیاید و دیگر نمی توانند کالاها را با این قیمت بخرند.

یک کارشناس اقتصادی و آشنا به مسائل بازار به صبح ساحل گفت: عرضه اقلام و کالاهای انباری و بی کیفیت ، عرضه کالاهای اساسی با برندهای جعلی و غیر واقعی در بازار و تشدید معضل ترافیک منتهی به نمایشگاه همیشه از مشکلات نمایشگاههای بهاره در بندرعباس بوده است.وی  که نخواست نامش در گزارش ذکر شود افزود: پویایی بازار عرضه و توزیع باید موجب به حرکت در آمدن چرخ تولید در کشور شود، اینکه با اقلام و کالاهای انباری و وارداتی نیاز مردم را مقطعی رفع کنیم چاره ساز نیست.

این کارشناس  قیمت اقلام توزیعی در بازارهای بهاره را غیر واقعی و برگرفته از قیمت بازار، فروشگاه ها و مغازه های سطح شهر عنوان و تأکید کرد: اگر بناست دلالان و واسطه گران مدیریت بازارهای بهاره و نظام توزیع کشور باشند دلیلی برای دخالت دولت و متولیان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین ارز کالاهای اساسی دو برابر می‌شود گفت: طرح پایش از بازار در برخی استان‌ها از امروز و در برخی دیگر از روز شنبه آغاز می‌شود.

مهدی غضنفری در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشترک پایش بازار اظهارداشت: 400 نمایشگاه بهاره در سطح کشور آغاز به کار کرده است و در کنار آن معاونت بازرگانی داخلی 2 طرح دیگر برای کنترل بازار در نظر گرفته است که یکی طرح مشترک پایش بازار است که از امروز آغاز و با نصب چادرهایی در سطح شهر کنترل و نظارت و بازرسی صورت می‌گیرد و به مراجعین در این خصوص پاسخ داده می‌شود.

وزیر صنعت گفت : طرح پایش از بازار در برخی از استان‌ها از امروز و در برخی دیگر از روز شنبه آغاز می‌شود.

وی افزود: ستاد نوروزی تنظیم بازار نیز کار خود را آغاز کرده و با هماهنگی 15 دستگاه دولتی و خصوصی مسائل مربوط به حوزه تنظیم بازار را دنبال می‌کند.

غضنفری گفت: ستاد تنظیم بازار نوروزی بصورت لحظه به لحظه قیمت‌ها را رصد کرده و نیاز بازار را تامین می‌کند و به مردم کمک می‌کند تا مردم خرید راحت داشته باشند تا با قیمت و کیفیت مناسب رضایت مردم از خریدهای نوروزی را فراهم کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها