فرهنگ مشارکت در امورات عام‌المنفعه در بین مردم نهادینه شده است



به گزارش صبح ساحل به نقل ازخبرگزاری فارس، اکبر احمدی دولخانی صبح امروز در نشست با خیرین و نیک اندیشان اظهار داشت: فرهنگ مشارکت در امورات عام المنفعه و حمایت از نیازمندان و اقشار ضعیف و کم درآمد در شهرستان بستک نهادینه شده است و این امر علاوه بر اینکه یک امر پسندیده و ارزشمند است اجر و پاداش اخروی به همراه خواهد داشت.
 
وی با تأکید بر لزوم جلب مشارکت مردم و خیرین جهت رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه افزود: نکته مهم در امر مشارکت، مشارکت مردمی است چون دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات قشر محروم وضعیف جامعه نیست و مردم و اقشار توانمند جامعه نیز باید وارد میدان بشوند و یکی از وظایف شورای مشارکتهای مردمی نیز ترویج فرهنگ مشارکت واستفاده از ظرفیت مردم و بخصوص خیرین در امر کمک رسانی به نیازمندان است.

معاون فرماندار شهرستان بستک گفت: توانمندسازی مهارتی و اقتصادی مددجویان باید محور فعالیت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باشد تا این اقشار که عمدتا زنان سرپرست خانوار، کودکان، معلولین و یا معتادان بهبود یافته هستند در بازه زمانی مناسب با کسب درآمد از چرخه فقر خارج شوند.

گفتنی است، در این جلسه ابتدا رئیس بهزیستی شهرستان بستک ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورا اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی و خیران برای کمک به زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، معلولان و افرادی که نیازمند کمکهای موردی هستند هزینه می شود.

علی غنایی افزود: بهزیستی تنها نهاد حمایتی نیست بلکه خدمات تخصصی مانند غربالگری، مشاوره و آموزش را به مددجویان تحت پوشش و جامعه ارائه می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها