۱۴محدوده جدید برای اکتشاف معادن درحاجی آباد وبشاگرد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،استاندار هرمزگان گفت: مطالعات بر روی پهنه معدنی در منطقه کوشا احمدی حاجی آباد و بشاگرد توسط سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) صورت گرفته است.
فریدون همتی شامگاه یکشنبه درنشست شورای معادن استان افزود: براین اساس در منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد ۱۱ محدوده و در شهرستان بشاگرد نیز سه محدوده جهت اکتشاف معادن مورد شناسایی قرار گرفته است. 

  
وی ادامه داد: در مرحله بعدی نیز اقدامات لازم جهت اکتشاف موادمعدنی در این ۱۴ محدوده انجام می‌شود تا حجم و مقدار دقیق موادمعدنی و معادن موجود در این مناطق مشخص شود.
استاندار هرمزگان افزود: همچنین در ۱۱ هزار کیلومتر از شهرستان بندرعباس تا شهرستان بشاگرد مطالعات معدنی انجام می شود تا پهنه ها ومحدوده های جدید معدنی در استان شناسایی شوند.

   همتی یادآورشد: این اقدام در راستای اکتشاف پهنه های معدنی درهرمزگان باید به سرعت انجام شود تا هرچه سریع تر معادن جدید در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید فعال شوند.
استاندار هرمزگان همچینن به بررسی وضعیت تعدادی از معادن غیرفعال در استان اشاره کرد وبیان داشت: در این نشست مقرر شد که با برگزاری مزایده این معادن به متقاضیان جدید واگذار شوند تا به سرعت فعال شوند.

   
براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.
در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است که برای بیش از سه هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
براساس آمارهای موجود همچنین بیش از ۱۰۰ معدن غیر فعال در هرمزگان نیز شناسایی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها