13

مهر

1403


اجتماعی

06 آذر 1398 11:42 0 کامنت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان گفت: در آسیب اجتماعی به علت غفلت وعملکرد ناقص در سال های گذشته از خود آسیب عقب تریم، در حالی که آسیب در حال وقوع است.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر،  علیرضا احمدی منش سه شنبه شب در ششمین جلسه تخصصی کمیته فرهنگی و پیشگیری استان هرمزگان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته، اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر ونیز کنترل آسیب اجتماعی در مدارس صورت گرفته است، اما اینقدر زمن بازی گسترده است که اقدامات صورت گرفته به مشابه قطره در برابر دریاست.

وی ادامه داد: ما در آسیب اجتماعی گامها  از خود آسیب عقب تریم. آسیب ها دارد اتفاق می افتد و تلفات خودش را می گیرد ولی ما هنوز به نقطه مطلوبی که باید باشیم نرسیدیم که دو عامل غفلت و ضعف در عملکرد سال های گذشته علل عقب افتادی جامعه است که نیازاست با همت جمعی آنرا جبران کنیم.

احمدی منش با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار خوبی که با محوریت آموزش و پرورش انجام میشود طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد)است، اضافه کرد: طرح نماد اگر به درستی انجام بشود وهمه دستگاه ها به تعهدات خود عمل کنند و دستورالعمل ها دقیق، مطلوب و در اسرع وقت اجرا شود ما در عرصه آسیب های اجتماعی حوزه مدارس شاهد رشد خوبی خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان گفت: سال گذشته طرح نماد در سه منطقه قشم، میناب و بندرعباس به صورت آزمایشی آغاز شد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ این طرح در تمام استان فراگیر شود چون دانش آموزان دچار آسیب مواد مخدر می توانند مانند بمبی متحرک عمل خواهند کرد که خود و اطرافیان را تحت تاثیر قرار دهند و به صورت مجرم بالقوه در بیایند که در صورت بروز مشکلاتی در سال های آینده ممکن است دچار جرم شود.

احمدی منش افزود: با تلاش کرد تا شرایطی که آسیب های اجتماعی در آن امکان بروز بیشتری  دارد ازجمله فقر و وضعیت معیشت خانواده ها با کمک همه دستگاه ها و نهادها کاهش یابد که برطرف کردن برخی موانع نیاز به اقدامات بالادستی دارد.

دیدگاه ها (0)
img