12

مهر

1403


اجتماعی

07 آذر 1398 18:14 0 کامنت

فرماندهان نیروی دریایی هرمزگان باحضور درگلزار شهدای بندرعباس قبور مطهر شهیدان را گلبارن، غباروبی و به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

جانشین منطقه یکم امامت نداجا عصر پنجشنبه در مراسم عطرافشانی و غباروبی قبور شهدا گفت: امروز افتخار می‌کنیم که یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و ایستادگی و مردانگی آنان را به نسل جوان معرفی خواهیم کرد.

ناخدا یکم ستاد جلیل مقدم افزود: شهدا همیشه زنده‌اند، نیازی به بزرگداشت ندارند زیرا بالاتر از بهشت هستند و اینگونه مراسم‌ها برای یادآوری خاطرات این عزیزان در راستای دفاع از میهن اسلامی است.

وی بیان کرد: دلاوریها و از جان‌گذشتگی‌های جوانان آن روزها در مقابله با هجوم دشمن بعثی عراق با کمک‌های دیگر کشورها، نشان دهنده پیروزی اقتدار و ایمان بر ظلم و ستم است.

جانشین منطقه یکم امامت نداجا اظهار کرد: اگر امروز موشک، ناو، زیردریایی سبک و سنگین و دیگر تجهیزات نظامی در داخل کشور ساخته می‌شود مدیون ریخته شدن خون پاک شهدای سرزمینمان هستیم.

به مناسبت رشادت‌های نیروی دریایی ارتش برای دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی، هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه با شکوه شهدای دریادل گرامی داشته شود.

هفتم آذرماه سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک انداز «پیکان» و سالروز آغاز عملیات مروارید در جنگ ایران و عراق (۱۳۵۹) که منجر به فلج شدن نیروی دریایی عراق منهدم‌سازی کامل دو پایانه بزرگ نفتی البکر و الامیه، واقع در اروندرود شد.

  •  
  •  
دیدگاه ها (0)
img