12

مهر

1403


سیاسی

26 فروردین 1392 09:40 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ انتخابات سال 1392 که در 24 خردادماه برگزار می شود، اولین انتخابات تجمیعی سراسری بشمار میرود به این معنا که انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور بصورت همزمان برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار جنوب ایران، قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری که آذرماه و دی ماه سال 91 از تصویب نمایندگان مجلس و شورای نگهبان گذشت، شرایط تازه ای را برای انتخابات در نظر گرفته که در آن وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات قرار می گیرد و در اصل وزیر کشور انتخابات را با مدیریت این عوامل اجرایی برگزار می کند.

 

محمد آشوری - نماینده مجلس در هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری

 

از جمله اعضای این هیات اجرایی مرکزی انتخابات در کشور، - حیدر مصلحی -  وزیر اطلاعات، - محسنی اژه ای - دادستان کل کشور، - مصطفی محمد نجار - وزیر کشور و یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و 7 نفر از معتمدین دینی و فرهنگی و اجتماعی هستند. مجلس شورای اسلامی در آخرین هفته کاری خود در اسفندماه سال 1391 برای انتخاب یکی از اعضای هیات رئیسه جهت عضویت در هیات اجرایی مرکزی انتخابات وارد رای گیری شد و بر این اساس - محمد آشوری - نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد را با 164 رای موافق برگزید.به این ترتیب نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری خردادماه 92 شد. اصلی ترین وظیفه ای که قانون برای این هیات تعیین کرده، نهایی سازی شمارش آرا پس از وصول گزارشات سراسری و اعلام آن به وزیر کشور برای بیان در رسانه های گروهی است. علاوه بر این  کلیه بازرس های وزارت کشور با تائید این هیات اجرایی مرکزی حکم خود را دریافت و نظارت ها را اعمال می کنند.

 

منصور آرامی معاون هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور شد

 

روند نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.در استان هرمزگان نیز با رای و نظر اعضای مجمع نمایندگان، این وظیفه در کل هرمزگان بر دوش سه تن از نمایندگان قرارگرفت. احمد جباری نماینده غرب هرمزگان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان شد. سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد شد و منصور آرامی نیز این مسئولیت را در شهرستان بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندرخمیر و حاجی آباد بر عهده گرفت.هفته گذشته اما جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در کل کشور، طی حکمی منصور آرامی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس را به عنوان معاون خود نیز برگزید.به این ترتیب نقش نمایندگان هرمزگان در انتخابات خردادماه 92 هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراها نقش ویژه ای یافت که تاکنون در تاریخ هرمزگان سابقه ای برای آن وجود ندارد. امید می رود که با دست یابی این نماینده هرمزگان به این دو مسئولیت مهم، شاهد حضور هر چه بیشتر نیروهای هرمزگانی در ترکیب مسئولین عالی کشور باشیم که به این ترتیب رشد و شکوفایی هرمزگان نیز شتابی هر چه بیشتر به خود خواهد گرفت و در ایجاد روحیه خودباوری در میان فرزندان استان هرمزگان نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

 

دیدگاه ها (0)
img