مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله



به گزارش صبح ساحل، سرپرست جمعیت هلال احمر هرمزگان روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اگر این مشکل‌ها برطرف و الزام‌های ایمنی در ساخت و سازها رعایت شود زلزله‌های کوچک منازل و ساختمان ها را تخریب نکرده و منازل مسکونی فرو نمی‌‍ریزند.

مختار سلحشور ادامه داد: این امر به خصوص در روستاها که منازل مردم استحکام کمتری در برابر حوادثی همچون زلزله داشته و یا مولفه های فنی ساختمان در احداث آنها بکارگرفته نشده اهمیت بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: هلال احمر در همین راستا و برای کاهش مشکل‌ها در زمان امداد رسانی اقدام به دادن آموزش های امداد و نجات و کمک های اولیه به اقشار مختلف مردم می کند که در این زمینه می توان به اجراط طرح دادرس و سایر برنامه های آموزشی اشاره کرد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر هرمزگان، امسال پنج هزار نفر دانش آموز در قالب طرح دادرس در مدارس آموزش‌های امداد و نجات را فرا گرفتند، همچنین به ۷ هزار نفر آموزش در برابر مخاطره‌ها و ۷ هزار نفر آموزش‌های کمک‌های اولیه داده شد.

وی گفت: همچنین ۶ آذر سال جاری مانور زلزله در مدارس منتخب برگزاری و پیش از آن آموزش های لازم به دانش آموزان مدارس داده شد، علاوه براین آموزش‌های محله محور با محوریت مساجد در دستور کار قرار دارد.

به گفته سلحشور، ۱۲ هزار پرونده داوطلبی در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هرمزگان وجود دارد که تعدادی از اعضای مشارکت فعال دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها