منطقه پورمبارک و جاسک، منطقه آزاد شدند



به گزارش صبح ساحل و به نقل از میزان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل بیان کرد: براساس مصوبه مجلس منطقه پورمبارک و جاسک در کنار بندر چابهار منطقه آزاد شدند که این دو ستون اقتصادی بتوانند قطب‌های جدیدی را شکل دهند.وی افزود: تردد کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای جابه جایی کالا ۶۰ درصد افزایش داشته است و در سایر حوزه‌های حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی نیز پیشرفت داشته‌ایم.
 
اسلامی گفت: در حوزه دریایی بیش از ۴ هزار شغل وجود دارد که هنوز به طور کامل بهره‌مند نشده ایم، از نوار‌های ساحلی شمال و جنوب کشور که جایگاه ویژه‌ای در خدمات بندری دارند نیز بهره برداری شایسته‌ای نشده است.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نگاه ما باید اقتصاد دریا محور باشد و با توجه به سیاست‌های ابلاغی پیش رو ایجاب می‌کند رویکرد‌های تخصیصی برای رشد صنعت دریایی به معنای واقعی در نظر گرفته شود.
 
وی گفت: سیاست‌های دریا محور فرصتی برای تولید است تا این تولید در جهت مصارف داخلی و بین المللی در اختیار سرمایه گذاران کشور قرار گیرد.
 اسلامی افزود: ما در استفاده از پس کرانه‌های کشور عقب مانده‌ایم و باید به خوبی از این مناطق بهره‌مند شویم چرا که بنادر روز به روز در حال گسترش هستند.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید در راستای توسعه سرمایه گذاری در بنادر اراده و عزم جدی در پیش بگیریم چرا که شکوفایی و توسعه کشور در آن نهفته است. اسلامی تصریح کرد: امروز شاهد مجهز شدن بنادر کشور به سیستم پیشرفته هستیم که سرمایه گذاران می‌توانند از مزیت‌های آن به خوبی استفاده کرده و به قدر کفایت فرصت ویژه اقتصادی فراهم کنند.
 
وی یادآوری کرد: بازار‌های هدف و تعاملات بین الملل باید در بخش بنادر گسترش یابد تا در این راستا شاخص‌های اقتصادی کشور رشد و پیشرفت کنند. وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با استفاده از صنایع کشور باید در جهت رونق بازار‌های بین الملی قدم برداشته و صنعت دریایی را گسترش دهیم.
منتشر شده: 1
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۸
علی برکت الله!!!!!
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها