12

مهر

1403


اجتماعی

08 دی 1398 18:41 0 کامنت

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در هشت ماهه سالجاری ۱۲ میلیون و ۳۶۶ هزار نفر سفر دریایی انجام شده است که  بالغ بر ۸۵ درصد آن در مرکز استان اتفاق افتاده بود.

به گزارش صبح ساحل، اله‌مراد عفیفی پور ظهر یکشنبه در کارگروه ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد اظهار کرد: سالیانه بخش زیادی از گردشگری و مسافرت‌ها در استان هرمزگان در حوزه دریایی اتفاق می‌افتد و می‌توان گفت حدود ۹۰ درصد مهمانان در تمام فصول از امکانت دریایی استفاده می‌کنند بنا بر این نگاه ویژه به این حوزه می‌تواند توسعه فعالیت‌ها را رقم بزند.

وی عنوان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۱۲ میلیون و ۳۶۶ هزار نفر سفر دریایی در استان هرمزگان انجام شده است که بالغ بر ۸۵ درصد آن در مرکز استان اتفاق افتاده بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: از دو سال گذشته شناورهایی که قبلاً تفریحی بودند به شناور مسافری تبدیل شده است. دو سال فرصت داشتند که شرایط خود را اقدامات ایمنی تطبیق دهند اما متأسفانه در این مدت این اتفاق رخ نداد.

عفیفی‌پور تشریح کرد: وضعیت فنی حدود هزار و ۱۰۰ صندلی از ناوگان مسافری دریایی هرمزگان منطبق با الزامات ایمنی نبود که از رخه مسافری خارج شدن و باعث بروز مشکلاتی شد.

وی مطرح کرد: اقداماتی در سطح ملی و استان پیگیری شده است تا این کمبود شناور تا زمان تطبیق شناورها به اقدامات ایمنی تأمین شود.

دیدگاه ها (0)
img