12

مهر

1403


اجتماعی

09 دی 1398 09:46 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: درحال حاضر حدود سه هزار و ۸۵۲ طرح اشتغال برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های طرف قرارداد این نهاد معرفی‌شدند که در صورت پرداخت، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.
عبدالرضا خسروانی روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: در این مدت ۹ ماهه امسال، ۷۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به صورت قرض الحسنه از طریق بانک‌های عامل طرف قرارداد با کمیته امداد به مددجویان جویای کار در هرمزگان پرداخت‌شده است.
وی بیان داشت: این تسهیلات با هدف ایجاد کسب وکار زودبازده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، منابع تبصره ۱۶، طرح توسعه‌ی اشتغال پایدار روستایی و عشایری وهم افزایی بانک‌های عامل در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
معاون اشتغال کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت:
شناسایی مددجویان مستعد، تلاش جهت ارتقای سطح آگاهی‌ عمومی، دانش فنی و مهارتی آن‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات مناطق، هدایت مددجویان به سمت اجرای طرح‌های کوچک اقتصادی و خوداشتغالی، نظارت فنی و مدیریتی قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال و تعامل با کارفرمایان و صاحبان صنایع به‌منظور بکارگیری مددجویان در بنگاه‌های مربوطه از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و کاهش بیکاری است.

خسروانی ابراز داشت: در سال گذشته یک سوم کل اشتغال ایجادشده در کشور توسط کمیته امداد انجام‌شده است.

دیدگاه ها (0)
img