سه مسیر سیلابی همچنان در سیستان و بلوچستان بسته است



به گزارش صبح ساحل، روح الله سرگزی روز پنجشنبه اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر در مناطق جنوبی و مرکزی سیستان و بلوچستان ۹ مسیر بسته شده بود که با فروکش کردن آب رودخانه‌های محلی ۶ مسیر تا امروز بازگشایی شده است.

وی افزود: همچنین بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از جمعه شب تا یکشنبه صبح رگبار فوق سنگین در این استان پیش‌بینی می‌شود.
معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوب و سواحل است، افزود: انتظارمی‌رود بارش‌ها بین ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر و در برخی نقاط بیش‌از ۱۰۰ میلی‌متر باشد.

وی اظهار داشت: رگبار فوق سنگین باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است.
سرگزی بیان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی خاش و بزمان به دلیل بارش برف از عمده پیامدهای سامانه بارشی جدید در اکثر نقاط استان است.
وی توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت در تردد جاده‌ای با احتیاط کامل رفتار شود و از صعود به ارتفاعات این استان به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌های اخیر با بسیج امکانات تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان اندیشیده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها