خدمات ۴۰۰ نیرو برای کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی ها



رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت شبانه روزی بیش از ۴۰۰ نیرو از مدیریت خدمات شهری و روستایی سازمان، نیروهای آتش نشانی و همچنین نیروهای خدماتی شرکت تعاونی کارکنان این سازمان برای رفع مشکلات آبگرفتگی سطح شهرهای قشم، درگهان و تولا خبر داد.

به گزارش صبح ساحل محرم بهاروند ظهر امروز(۲۱ دی ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد بحران این سازمان با اطلاع از بارندگی های شدید از روز پنجشنبه فعالیت خود را با استفاده از تجهیزات و نیروهای انسانی با هدف کمک به مردم محلات مختلف و رفع مشکلات معابر و مسیرهای دسترسی به صورت شبانه روز انجام داد.

وی ادامه داد: نیروهای خدماتی سازمان منطقه آزاد قشم در حال حاضر مشغول ادامه عملیات ایمن سازی معابر و برخی منازل مسکونی، برداشت گل و لای از خیابان ها و کوچه ها و رفع مکان های تخریب شده در جاده ها هستند.

به گفته رییس ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم، شماری از منازل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند هم با اقدامات بموقع نیروها از خطر تخریب نجات یافتند.

وی با اشاره به ادامه عملیات رفع آبگرفتگی در مناطق مختلف از جمله روستای تولا، تصریح کرد: عملیات احداث یک کانال انتقال روان آب ها در محدوده روستای طولای قشم هم در حال انجام است.

بهاروند ادامه داد: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی کشور طی روزهای گذشته در مورد ورود سامانه بارشی، تیم های مختلفی از سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در نقاط حادثه خیز شهر، نسبت به تجهیز این مناطق با کیسه های ماسه و نصب سد و بند در ورودی منازل، آمادگی لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی را ایجاد کرده بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری سایر نهادهای مرتبط با ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم و اقداماتی که در نقاط مختلف این جزیره درحال انجام است، شاهد روان تر شدن فعالیت ها در حوزه رفع آبگرفتگ ها و انتقال آب های سطحی به سمت دریا باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها