مردم خمیر منازل خود را در اختیار مسافران و افراد ناشناس قرارندهند



رییس ستاد مقابله با کرونا در خمیر گفت: از مردم شهرستان خواسته شده که برای پیشگیری بیماری کرونا از اجاره دادن منازل خود به مسافران و افراد ناشناس خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، میرهاشم خواستار روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت با موضوع بررسی آخرین وضعیت شهرستان در پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا افزود: با وجود این ممنوعیت عده‌ای سودجو اقدام به این کار می کنند که این امر نگران کننده است.
 وی بیان داشت: باتوجه به اینکه هرگونه نصب چادر و اقامت توسط مسافران در اماکن عمومی و گردشگری در شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع  است ، شهرداری ها  و دهیاری ها با همکاری نیروی انتظامی موظف اند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند.
فرماندار خمیر با بیان اینکه برخی افراد هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند، اضافه کرد:به خاطر سلامت خود و دیگر شهروندان و با توجه به سرعت شیوع این بیماری، در صورت نداشتن کارهای غیرضروری در خانه بمانید و باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران نشوید.

کنترل ورودی ها در هشت نقطه خمیر

فرماندار خمیر عنوان کرد: در حال حاضر نظارت و کنترل بر خودروهای غیربومی و مسافران به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ، در ۸ نقطه از شهرستان انجام می شود.
خواستار ابزارداشت:  درحال حاضر بیماری کرونایی در شهرستان وجود نداشته و این بدلیل لطف وعنایت پروردگار ، همکاری مردم و همت مسوولان بوده است.
رییس شورای سلامت خمیر  از اصناف و نیروهای نظارتی خواست به طور مرتب فروشگاه‌ها و سوپرمارکت ها، نانوایی ها و اغذیه فروشی ها به دلیل مراجعه مردمی به عنوان فضای پرخطر برای انتقال و ابتلا به ویروس ، بازرسی کنند و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ، با متخلفان برخورد کنند.
وی همچنین از فروشندگان سوپر مارکت ها و سایر اصناف موادغذایی خواست ارتباط مستقیم خریداران با کالاها را تا حد زیادی کاهش دهند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که افراد کمترین ارتباط با اجناس موجود در مغازه ها داشته باشند.
خواستار  از شهرداری ها، دهیاری ها، نهادها و گروه های مردمی که در امر ضدعفونی اماکن در این مناطق همکاری می کنند، قدردانی کرد و از آنان خواست ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را همچنان ادامه دهند.
 رییس شورای سلامت خمیر  درپایان با بیان اینکه  اقدام ها و نظارت های ستاد کرونا در روزهای اخیر ابعاد بیشتری به خود گرفته، اظهارداشت: نخستین برنامه کاری ستاد، برگزاری نشست با مدیران اداره ها، بخشداران، انجمن ها و گروه های مردمی به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در سطح جامعه بوده است.

تشکیل ۴ کمیته در خمیر برای پیشگیری از کرونا

دبیر ستاد مقابله با کرونا در خمیر نیز گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا چهار کمیته مراقبت، کنترل مداخلات و سالم سازی محیط ، تیم ورودی شهرها و بسیج اداره و شرکت ها در این شهرستان تشکیل شده است.

دکتر معصومه شکری زاده افزود: هدف از تشکیل این کمیته ها پیشگیری از افزایش ناگهانی موارد ابتلا، موارد شدید و مرگ ومیر ناشی از بیماری کرونا با استراتژی آموزش همگانی، کنترل عفونت در مراکز بهداشتی درمانی، اجرای بهینه مراقبت در منزل و تسهیل در اجرای فرآیندهای ارجاع افراد به مراکز و واحدهای منتخب در موارد لزوم است.
وی، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، اجرای نظام مراقبت و پیگیری برای افراد بر اساس نتیجه غربالگری، آموزش، حساس سازی، خودمراقبتی و تسهیل در اجرای فرآیندهای قرنطینه خانگی، گندزدایی در ماهیت زندگی و کار و فعالیت  های اجتماعی افراد را از دیگر اهداف این کمیته ها برشمرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان خمیر در ادامه خواستار ایجاد نقاهتگاه جهت پذیرش و مراقبت از بیمارانی که نیاز به مراقبت خاص و ایزوله ندارند شد.
شکری زاده گفت: باتوجه به اینکه این افراد نیاز به مراقبت های تخصصی کمتری دارند، لازم است مراکز نقاهتگاه در شهرها و روستاها برای پذیرش و مراقبت از این بیماران ایجاد شود.

توجه به مناطق پرتراکم و آسیب پذیر جهت پیشگیری از بیماری کرونا

امام جمعه بندر خمیر نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر به مناطق با تراکم بالا و آسیب پذیر جهت پیشگیری از بیماری کرونا شد.
حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی افزود: آموزش همگانی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری اصل بسیار مهمی است که در این راستا باید از رسانه‌ها استفاده کرد.
وی عنوان کرد: درمواقع بحران بویژه اکنون که ویروس کرونا وارد کشور شده و خطرآفرین است، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، به لطف الهی نیز باید امیدوارباشیم و با توکل برخدا ازاین خطربیرون خواهیم رفت.
امام جمعه بندر خمیر ادامه داد: هرچقدر امید و توکل انسان بیشتر باشد، توجه و لطف خداوند هم به چنین بنده‌ای بیشتر خواهد بود.
شهرستان  ۵۶ هزار نفری خمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها