آغاز طرح «پیک امید مجازی» برای کودکان و نوجوانان هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، ناهید سلیمانی صبح امروز(۲۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان باید در منزل بمانند، تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا و بستری را فراهم سازیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارائه کنند.

وی با اشاره به راه‌های ارتباطی با کانون، عنوان کرد: صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir راه‌اندازی شده و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی، فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و معرفی کتاب مشاهده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان افزود: فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی بوده و با موافقت مدیرعامل و معاون تولید کانون قرار است این کتاب‌ها از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون تا یک هفته به‌صورت رایگان ارائه شوند.

سلیمانی با اشاره به سابقه اجرای طرح پیک امید، گفت: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سال ‌و نیم گذشته، فعالیت داوطلبانه و جهادی «پیک امید» بوده که برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم در شرایط عادی و خدمات‌رسانی به آنان در شرایط بحران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری و با وقوع سیل در کشور، طرح «پیک ‌امید» همگام و همراه با بچه‌ها بود و توانست در طی سال جاری با حضور در مناطق مختلف کشور فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی انجام دهد و علاوه بر آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف، اهدای کتاب و ایجاد کتاب‌خانه در روستاهای مناطق محروم، به نمایش فیلم و انیمیشن در این مناطق بپردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تصریح کرد: در این روزهای تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور قرار است این طرح در قالب پیک امید مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها