رییس پلیس فتا هرمزگان خبر داد

عاملان انتشار شایعات التهابی پیرامون قرنطینه استان دستگیر شدند



به گزارش صبح ساحل، رئیس پلیس فتا استان از دستگیری 7 نفر از عاملان انتشار مطالب التهابی و ساختگی پیرامون قرنطینه استان و تعطیلی اصناف شهرستان های بندرعباس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: انتشار شایعات جعلی و مطالب دروغین باعث آسیب به آرامش روانی جامعه،احساس ناامنی و تشویش اذهان عمومی می شود.

سرهنگ "علیرضا افتخاری" گفت: اشرافیت اطلاعاتی،پایش گروه ها و کانال های مجازی، شناسایی و دستگیری عوامل شایعه ساز، به ویژه پیرامون انتشار ویروس کرونا از مأموریت های ذاتی و مهم پلیس فتا استان می باشد.

وی افزود: افرادی از طریق صفحات مجازی در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مجازی،اقدام به انتشار شایعات ساختگی و استرس زا در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله شایعه قرنطینه کامل و تعطیلی اصناف شهرستان های بندرعباس با حربه انتساب آن به مصوبه شورای تأمین استان می کنند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان طی انجام عملیات فنی و بهره گیری از تجربیات اجرایی، موفق به شناسایی عوامل شایعه ساز شده و طی هماهنگی قضائی، تعداد 7 متهم در مکان های مختلف دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ افتخاری افزود: با توجه به شیوع کرونا می بایست کاهش تردد شهری مورد توجه و حساسیت مردم ‌باشد و از ترددهای غیرضروری در استان پرهیز شود،واحدهای عرضه کننده مایحتاج عمومی مردم در ایام اجرای این طرح به طور کامل فعال هستند و افزایش فروش اینترنتی و تلفنی این فروشگاه ها موجب کاهش رفت و آمدها خواهد شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد، خاطر نشان کرد : شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها