شمار تخت‌های کرونا در بندرعباس به ۸۶ تخت رسید



به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی عصر سه شنبه اظهار داشت: بخش کووید چهار با ۲۴ تخت فعال در طبقه فوقانی کووید سه در بیمارستان ابن سینا راه اندازی شده است.

وی افزود: بخش کووید سه نیز دارای ۲۴ تخت، کووید دو دارای ۱۶ تخت و کووید یک دارای ۱۶ تخت فعال و شش تخت آی سی یو است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور راه اندازی بخش کووید پنج انجام شده و در صورت نیاز بلافاصله به سیستم درمان اضافه می شود.

دکتر فرشیدی با اشاره به آمادگی کامل مجموع بهداشت و درمان هرمزگان در اقصی نقاط استان برای مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: تا روز ۱۸ فروردین ماه ۲۵۴ مورد مثبت کرونا در استان گزارش شده که از این شمار ۱۸ نفر فوت شدند.

وی با تاکید بر حضور مردم در خانه و پرهیز از هرگونه خروج غیرضروری ، گفت: کنترل و قطع کامل زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری و همدلی مردم است که خوشبختانه تاکنون این همکاری خوب بوده و از شهروندان خواستاریم همچنان نسبت به این مساله حساس باشند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

فرشیدی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی، افزود: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir وضعیت خود را اعلام کنند تا نیروهای بهداشت و درمان در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را ارایه دهند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و شمار بسیاری نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها