پیشکسوت فوتبال هرمزگان:

عشق پدرم به فوتبال مرا فوتبالیست کرد



پدرش عاشق فوتبال بود و حتی در زمین ورزشی هم به رحمت خدا رفت‌.عشق فوتبالی پدر پسر را هم فوتبالی کرد و از سن یازده سالگی در زمین های فوتبال پا به توپ شد. فوتبالش با تیم پرسپولیس بندرعباس شروع شدو اکنون   مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی کشاورز  ایسین است. گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این فوتبالیست پیشکسوت هرمزگانی با هم می خوانیم .


 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟


علی عباسی ایسینی ،متولد ۱۳۵۱ فرزند دوم خانواده، کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان  و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی کشاورز  ایسین
 

دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟


چون خانواده کاملا ورزشی هستیم بنده هم با تشویق مرحوم پدرم از سن ۱۱ سالگی به ورزش فوتبال پرداختم.


الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟


با تیم  فوتبال پرسپولیس (هلال احمر) بندرعباس سال ۶۶ با مربیگری  حسین آبهشت که حق بزرگی  به گردن بنده دارد ودر همان سال اول فوتبالم  به تیم فوتبال منتخب نوجوانان استان دعوت شدم.


 دوران فوتبال خود را در چه تیم هایی گذرانده اید؟


در تیم فوتبال پرسپولیس بندرعباس،  کشاورز ایسین ( غیر رسمی) ، کاوه بندرعباس، قائم ، توانیر،  فانوس، نخلاب، آبفا،  ساحل بندرعباس،  منتخب بخش مرکزی بندرعباس، منتخب نوجوانان استان و در منتخب آموزشگاه استان بازی کرده ام.

 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی بود؟


با تیم فوتبال توانیر  بندرعباس   که روزهای درخشان فوتبال بنده و دوران خوب فوتبال بندرعباس بود.در سال ۷۲ که نفر دوم آقای گل بندرعباس شناخته شدم و سال ۷۳ نایب قهرمان بندرعباس شدیم  و به عنوان نماینده شهرستان به زیر گروه مسابقات استانی معرفی شدیم. سال ۷۳ قهرمان کارگری استان شدیم و جواز حضور در مسابقات کارگری کشور را در استان کرمانشاه گرفتیم و با بازبکنای بزرگی همچون  عبدالحسین صادقی،   موسی زینلی، حسن امیری، موسی پازند، محمد راژ، عقیل رسته،  عبدالنبی بلالی پور، ابراهیم بلالی پور، داوود تاجیک ونصرالله مداحی در این رقابت ها بازی کردم .

دوسال متوالی سال ۶۶و ۶۷ عضو تیم منتخب نوجوانان استان بودم. سال اول با مربیگری مرحوم حسین عطایی و عبدالله نورالدینی  در کرمان  و سال دوم با حسین آبهشت در بجنورد  که افتخار بازی در کنار بزرگانی همچون اسماعیل بواشه، حسین پور درویش، کامبیز ناظری،  کوروش وفایی و دیگر دوستان نصیب بنده شد  و سال ۶۸ دعوت شدم به تیم فوتبال کاوه بندرعباس که به عنوان نماینده هرمزگان در مسابقات  لیگ قدس که الان به عنوان لیگ برتر شناخته می شود  کسب تجربه کردم آن هم  با بازیکنان بزرگ استان  هوشنگ حافظ پور، حسین عطار، محسن قلاب زاده ،عباس محیط، حسن زرنگاری، حمید ناظری و در کنار دیگر بزرگان که همگی از بهترین های آن زمان فوتبال هرمزگان بودند  بازی کردم. البته باید  یادی کنم  از دوستان و همبازیان باشگاه قدیمی قائم، ایوب زحمت پیشه، باقر نوری زاده ،محمد درفش،  احمد مرادی و اسحق مکرانی که همگی از بزرگان فوتبال بندعباس بودند.


پست اصلی شما در فوتبال چیست ؟


به عنوان مهاجم بازی می کردم


در کنار چه کسانی راحت تر فوتبال بازی می کردید؟


در کنار هوشنگ حافظ پور  وقتی در قلب دفاع  قرار می‌گرفت قوت قلبی بود  و در کنار دو هافبک  طراح و خوش استیل  موسی زینلی و رضا آتشین


چه افتخاراتی کسب نموده اید؟


قهرمان مسابقات کارگری استان،نایب قهرمانی مسابقات دسته یکم بندرعباس با تیم فوتبال توانیر، نایب قهرمان مسابقات دسته یکم استان با تیم فوتبال فانوس بندرعباس،  قهرمان مسابقات دسته سوم شهرستان با تیم فوتبال قائم ،قهرمان مسابقات چهار جانبه جوانان بخش های استان (حاجی آباد) با تیم جوانان بخش مرکزی، نایب قهرمان مسابقات آموزشگاهی شهرستان بندرعباس با دبیرستان شهید چمران ،  قهرمان مسابقات حذفی بخش مرکزی با تیم فوتبال کشاورز ایسین که در فینال تیم خوب هما چاهو را شکست دادیم و  قهرمان مسابقات فوتبال بخش مرکزی بندرعباس شدیم.


  مربیان شما چه کسانی بوده اند؟


استادانی چون عبدالله پرانداخ،  عبدالله آخشجان، محمد امین چرخنده،حسن حسین پور، مرحوم کامبیز رحیمی، مرحوم حسین عطایی،  مرحوم محمد مرادی، محمد رشیدی،  اسحق عاشورزاده، ابراهیم باعثی و   عبدالله نورالدینی

 

  عشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد


 الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟


در  رده استانی از عبدالحسین صادقی ، مهدی فلامرزی، عباس سرخاب،  اکبر تبریزی، حسن پور اشرف، حسین عطار ،حمید پولادوند،علی جعفری پور و هوشنگ حافظ‌پور الگو می گرفتم و در رده ملی از شاهرخ بیانی، ناصر محمدخانی  و محمد پنجعلی


 قشنگ ترین گلی که در دوران بازیگری زدید به کدام تیم و دروازه بان بود؟


سال ۷۲ که عضو تیم فوتبال توانیر  بودم به تیم فوتبال کشتی سازی یک گل از پشت محوطه فنی زدم آن هم به  عبدالله دل زنده نژاد که یکی از بهترین دروازه بانان استان بود .


 در دورانی که بازی می کردید بهترین بازی را مقابل کدام تیم انجام دادید؟


دربرابر تیم فوتبال کشتی سازی دور برگشت مسابقات دسته یکم شهرستان بندرعباس که لازم می دانم بگویم  که سال ۷۲ مسابقات دسته یک بندرعباس به صورت رفت و برگشت برگزار می شد  که در حد لیگ برتر کشور  جذابیت داشت . در  هر بازی بیشتر از ۵۰۰ نفر تماشاگر می آمدکه به جذابیت این رقابت ها افزده بود.  تیم کشتی سازی  با رهبری حمید پولادوند  در  قلب دفاع و دیگر بازیکنان خوبش به سختی شکست می خورد  که تیم توانیر با نتیجه یک بر صفر برنده شد و بنده هم بهترین بازی ام در همین بازی انجام دادم.

 از هم بازی های شما کدام بازیکن به سطح برتر فوتبال کشور رسید؟


در سال ۶۶ که برای مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور به کرمان رفته بودیم عباس دیگ زاده دروازبان دوم منتخب هرمزگان فقط با یک بازی در برابر میزبان درون دروازه ایستاد  و به تیم ملی انتخاب شد. علیرضا غفاری که مدتی در تمرینات منتخب حضور  داشت به یکباره از حضور در این تیم انصراف داد و راهی تهران شد و به تیم های خوب پایخت پیوست.


 در ورزش به حقتان رسیده اید؟


نه متاسفانه ، مربیان و دوستان قدیمی همیشه می‌گویند حق تو  بازی کردن در تیم های بزرگ ایران  بود که به آن نرسیدی.
 

    

   عشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد

صمیمی ترین دوستان فوتبالی خود را نام ببرید؟

موسی زینلی و رضا آتشین
 

قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

قشنگ ترین خاطره ورزشی بنده این است که   با ۱۷ سال سن بازی کردن را در سطح اول فوتبال کشور با  تیم کاوه بندرعباس در شیراز مقابل تیم برق تجربه کردم و پنج دقیقه آخر به بازی رفتم ودقیقه ۹۰ یک توپی که  اسدالله جمالی برایم ارسال کرد با ضربه سر  به تیر دروازه زدم‌ و متاسفانه گل نشد.

 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

بدترین خاطره ورزشی من این است که  در مسابفات لیگ قدس  در اصفهان  با ژاندار مری آن شهر بازی داشتیم که تا دقیقه نود صفر صفر  بودیم که بهترین دفاع ما محسن قلاب زاده مصدوم شد و برای مداوا به بیرون رفت ودر حالی که ده نفره بودیم دقیقه ۹۲ گل خوردیم و با یک گل بازی را واگذار کردیم وبه خاطر این شکست بازیکنان  تیم کاوه داخل اتوبوس از اصفهان تا بندرعباس هیچ حرفی با هم نزدند.البته تلخ تر از همه فوت مرحوم پدرم در زمین مسابقه در حضور خودم بود‌.
 

چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟

به پدر و مادر خود احترام بگذارند تا دعای خیرشان بدرقه راهشان باشد . به دنبال رفیق بازی و پرکردن وقت خود در خیابان ها نباشند  که باعث تضعیفشان می شود.به فکر این نباشند که حتما باید در فوتبال معروف و پولدار شوند بلکه از دریچه سلامتی وارد شوند و اگر می خواهند پیشرفت کنند هرگز مغرور نشوند و از تعریف های دیگران خودشان را گم نکنند.

 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟

عشق فقط قرمز

 تیم مورد علاقه شما در جهان؟

بارسلونا و آث میلانعشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد

 

 
  

بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟

 حسن زرنگاری و مهدی مسیحی
 

بهترین مربی کنونی ایران؟

در حال حاضر باتوجه به کارنامه و عملکرد یک مربی  نظرم  من یحیی گل محمدی است.

 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟

یورگن کلوپ مربی حال حاضر لیورپول

 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟

به علت این که در چند سال اخیر پای مدیران  غیر ورزشی به ورزش و به خصوص  فوتبال باز شده و این مدیران با توجه به عدم شناخت درست از ورزش بیشتر اهداف  غیر ورزشی خودشان را  دنبال می کنند تا این که بخواهند سراغ پیشکسوتان بروند و به همین خاطر پیشکسوتان از ورزش و فوتبال دور شده اند.


  اگر در ورزش شهر بندرعباس قدرتی برای تصمیم گیری داشتید کدام مشکلات را در اولویت می گذاشتید؟

زیرساخت های ورزش در رده های پا یه خصوصا در روستاها ارتقا می دادم، چون اعتقاد دارم اگر به ورزش در رده های پایه اهمیت داده شود یقینا شاهد پیشرفت ورزش استان خواهیم بود همان  طور که خود بنده و تعدادی مثل من با کمترین امکانات در همین کوچه پس کوچه های روستاها به سطح اول ورزش  استان و کشور  رسیدیم. البته کار امین رئیسی ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس بسیار زیبا است و با برگزاری جشنواره های ورزشی در سطح شهر و روستاها به دنبال استعدادیابی در رشته های مختلف ورزشی است.

   

   عشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد

زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟

جزیره زیبای هرمز و زمان غروبش و قلعه پرتقالی ها

 چند فرزند دارید؟

دوفرزند دختر به نام های ترنم و تُکتَم
 

اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

اوقات فراغت را بازم مثل دوران جوانی بیشتر درگیر ورزش و مسائل ورزشی هستم.  روزهای تعطیل آخر هفته با تعدادی از پیشکسوتان کوهنوردی می روم .
چون عضو تیم پیشکسوتان توانیر هستم هر زمان بازی پیشکسوتان باشد در این مسابقات شرکت می کنم و در منزل شبکه ورزش نگاه می کنم . 

 در مورد عملکرد هیات فوتبال استان بگویید ؟

هیات فوتبال استان طی این چند سال  عملکرد مثبتی داشته و  توجه ویژه به بحث آسیا ویژن دارد . شاهد هستم که مسولان هیات در بحث آموزش هم خوب عمل می کند که جا داره تشکر ویژه از کلیه عوامل هیات  کمیته ها و خصوصا کمیته داوران که  فصل گذشته داوران خوبی استفاده کردند و از کمیته مسابقات که بازی های مختلف را به خوبی برگزار کردند.

 برای بازگشت باشگاه های قدیمی شهرستان بندرعباس به صحنه فوتبال چه پیشنهادی دارید؟


فوتبال امروز با فوتبال دیروز تفاوت های  زیادی دارد. فوتبال دیروز بیشتر از روی عشق و علاقه جوانان به ورزش بود اما فوتبال امروزه در جهان جای تجارت ‌شده است. اگر تیمی بخواهد از سطح پایین شروع به فعالیت کند باید هزینه های زیادی بکند و شاید تعداد انگشت شماری از جوانان باشند که از روی علاقه به  سمت فوتبال می آیند. پیشنهاد بنده این است که از اسپانسرها بخواهیم که با حمایت های مالی خود باعث شوند تا باشگاه های قدیمی  دوباره به سمت ورزش و فوتبال بیایند.

 

  عشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد

 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟

علیرضا اسلامی،   محمد قادری و هادی دهقانی

 خانواده هم  اهل ورزش هستند؟

بله  خانواده ما همکی ورزشی هستند. خواهرم معصومه عضو تیم فوتسال بخش مرکزی است و برادرانم طیب،  شاهرخ و محمد رضا هرسه از فوتبالیست های به نام بخش مرکزی بودند که شاهرخ هم اکنون مربی تیم کشاورز ایسین می باشد.

   

    عشق پدرم به فوتبال  مرا فوتبالیست کرد

 کمی از مرحوم پدرتان بگویید؟

روح همه پدران آسمانی شادباشه، زحماتی که پدرم در ورزش بخش مرکزی کشید هیچ وقت از خاطر ورزش دوستان و فوتبالی ها نخواهد رفت. پدرم مرحوم حسن عباسی باعث و‌بانی ورزش در بخش مرکزی بودند.

وی کارمند اداره ورزش و جوانان استان بود   که با جمع کردن و تشویق جوانان روستا به سمت ورزش و تشکیل تیم های ورزشی شد. ایشان  به فوتبال بخش مرکزی رونق خاصی داد و با تشکیل تیم کشاورز  سال های سال به عنوان بهترین تیم در بخش مرکزی بودو عناوین  قهرمانی زیادی را  کسب کرد.  سال های سال در هیات فوتبال بخش مرکزی  سکان دار بودو همه فوتبال دوستان به یاد دارند  که پدرم  در یک مسابقه رسمی  فوتبال که به عنوان مسئول برگزاری بازی ها  بود در اثر سکته مغزی دار فانی را وداع گفت.

 از فوتبال بخش مرکزی هم بگویید ، در بخش مرکزی هم توپ زده اید؟

فوتبال بخش مرکزی پر از استعداد های ناب و دست نیافتنی هستند. فوتبالیست نوجوان مثل علی اصغر عوضی و یاسین غریب نواز از دهستان ایسین،البته هستند فوتبالیست های دیگر که بنده حضور ذهن ندارم ویقینا دارند درسطح اول فوتبال استان بازی می کنند.

حضور چندین ساله تیم های  پاریش بستانو ، خونسرخ و جبل بر شهرو در زیر گروه لیگ کشوری گواه این ادعا  من می باشد. نباید خدمات و تلاش شبانه روزی دوست خوبم مسلمی سرپرست ترببت بدنی بخش مرکزی بندرعباس را فراموش کرد ایشان تمام توان خود را برای ورزش بخش مرکزی گذاشته است.خود من  در  بخش مرکزی به طور رسمی بازی نکرده ام ولی تیم تحت اختیارم کشاورز ایسین  قهرمان فوتبال بخش مرکزی و قهرمان حذفی شده است .

 و حرف آخر...

از  زحمات  امیاری مدیر کل پر تلاش ورزش و جوانان  استان که از زمانی که سکان ورزش را به دست گرفته اند عملکرد خوبی  داشته اند و در بحث  مسائل اداری و رفاهی همکاران هم بسیار پرتلاش هستند. همچنین  از زحمات  امین رئیسی در ورزش شهرستان بندرعباس که تحولاتی  زیادی در بین هیات هاو ورزشکاران  ایجاد کرده است تشکر می کنم . از زحمات مهدی زارعی سرپرست وقت مجموعه ورزشی خلیج فارس و پایدار سرپرست جدید ورزشگاه که در طول این دو ماه خدمات شایانی انجام داده است تشکر می کنم.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها