اطفا نفس ‌گیر حریق در اسکله صیادی بندرعباس



کشتی صیادی در اسکله صیادی شیلات بندرعباس دچار حریق شد ‌که پس از گذشت بیش از ۹ ساعت، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.
ساعت ۱۰ و نیم صبح دیروز دود سیاهی منطقه، «پشت شهر» را در برگرفته بود و حکایت از حریق وسیعی در اسکله شیلات را می‌داد. خودروهای آتش‌نشانی آژیرکشان وارد صحنه شدند، ترافیک سنگین خودروهای شخصی، راه را بر حضور خودروهای آتش‌نشانی در طول مسیر ورودی مشکل کرده بود. مردم مشغول تماشای حریق بودند و شعله آتش با همراهی وزش باد در حال پیشروی بود که با تلاش آتش‌نشانان حاضر درصحنه پس از ساعت‌ها مقاومت، مهار شد.
ماجرای حریق نفس‌گیر
حوالی ظهر یک فروند کشتی صیادی به دلایلی دچار حریق شد که شعله‌های آن به کشتی مجاور سرایت کرد و بخشی از لاستیک و کابین سمت راست کشتی دوم نیز دچار آتش‌سوزی شد. بیش از ۱۵ فروند شناور دیگر در اطراف این شناور مستقر بودند و ترس بر این بود که همگی دچار حریق شوند.
آتش‌نشانان از ۹ ایستگاه شهر (ایستگاه‌های ۸-۹-۱۰-۴-۱-۳-۲-۷-۵ از آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس) و آتش‌نشانی‌های پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس و آتش‌نشانی اداره بنادر به محل اعزام شدند
سر آتش یار حسن امینی زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در گفتگو با صبح ساحل به تشریح این حادثه پرداخت و بابیان اینکه آتش‌نشانان با کمک و همراهی صیادان حاضر در محل از طریق قایق‌های صیادی و طناب‌های کشتی، این فروند کشتی دچار حریق شده را از دیگر کشتی‌ها جدا نموده و به سمت ساحل به جهت دسترسی به خودروهای اطفایی هدایت شد ادامه داد: در حین جداسازی و پس‌ازآن، اطفا در حال انجام بود، همچنین آتش‌نشانان شناکنان خود را به کشتی دوم که دچار حرارت شده بود، رساندند و حریق کابین و لاستیک آن را اطفا و مهار نمودند.
وی افزود: آتش‌نشانان پس از اطفای سطح کشتی، به اطفای موتورخانه پرداختند.امینی زاده بررسی علت حریق را پس از اطفای کامل توسط کارشناسان آتش‌نشانی عنوان کرد.
اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس
فاقد مجوز بهره‌برداری است
اله مراد عفیفی پور، با اشاره به جزئیات این حادثه آتش‌سوزی اظهار داشت: پیش از ظهر دیروز ۹ اردیبهشت یک فروند شناور فلزی با کاربری صیادی به دلایل نامعلوم در اسکله صیادی پشت شهر بندرعباس دچار حریق شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: پس از اعلام اضطرار بلافاصله تیم‌های امدادی و اطفای حریق دریایی و خشکی متشکل از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، دو فروند شناور ناجی، دو فروند یدک‌کش همیار ناجی و شناور RIB متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی وارد عمل شدند.
عفیفی پور بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از وقوع خسارت بیشتر، تیم مدیریت بحران حادثه وارد عمل شده و شناورهای دیگر را از اسکله جدا و به گوشه‌ای امن منتقل کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام پایان موفقیت‌آمیز عملیات اطفای حریق اظهار کرد: خوشبختانه حادثه مذکور هیچ‌گونه تلفات جانی و جرحی نداشته و علت دقیق حادثه توسط تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است.
اله مراد عفیفی پور دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان بابیان اینکه اسکله صیادی بندرعباس فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری است، تصریح کرد: مکاتبات متعددی از سوی کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مبنی بر لزوم اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی و رعایت الزامات ایمنی و زیست‌محیطی در این اسکله به دستگاه ذی‌ربط ارسال‌شده که متأسفانه بر غم پیگیری‌های مکرر تاکنون اقدامی از سوی دستگاه مربوطه صورت نگرفته است.
گفتنی است: تا زمان ارسال روزنامه به چاپخانه، عملیات اطفا حریق در این اسکله ادامه داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها