بازدید شهردار بندرعباس از محل جدید بازار دام زنده و کشتارگاه سنتی و نیمه صنعتی بندرعباس:

استقرار ۳۳ اکیپ ویژه نظارت در عید قربان امسال



مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان در بازدید شهردار بندرعباس از محل جدید کشتارگاه دام بندرعباس از استقرار ۳۳ اکیپ ویژه نظارت بر نذورات عید قربان خبر داد.

                                                

به گزارش صبح ساحل،"دکتر فخرآبادی" مدیرکل دامپزشکی استان درحاشیه این بازدید گفت: « احداث این دو کشتارگاه در جهت کمک به بهبود وضعیت بهداشتی و سطح کیفیت خدمات بهداشتی به شهروندان بندرعباسی است و به مناسبت روز عرفه و عید قربان اکیپ‌های نظارت بهداشتی در کشتارگاه مستقر خواهند شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۳۳ اکیپ ثابت و سیار درنظر گرفته شده که شامل ۶۵ نفر از همکاران دکتر دامپزشک و بازرس بهداشتی هستند .

با توجه به اینکه تحت عنوان بیماری‌های مشترک وجود دارد که می‌تواند از دام به انسان منتقل شود، نیاز است شهروندان نذر و نذورات خود را به سمت کشتارگاه بیاورند؛ تا بازرسی قبل از کشتار و هم بازرسی بعد از کشتار انجام شود و اگر دام دچار بیماری نباشد، گوشت بهداشتی به مردم عرضه شود. با شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو درکشور این موضوع بیشتر حائز اهمیت است چرا که این بیماری از طریق ترشحات دام و آلوده از طریق کنه از طریق خون دام و آلوده می‌تواند به انسان منتقل بشه و اگر درمان به موقع انجام نشه می‌تونه باعث فوت انسان شود.وی افزود: «در این کشتارگاه اکیپ‌های تنظیف وجود دارند و از سلاخان تا کارکنان کشتارگاه از آموزش لازم برخوردار هستند و وسایل حفاظت فردی در اختیار پرسنل قرار گرفته تا مانع از انتقال بیماری شود. سال‌هاست در شهر بندرعباس فرایند ذیح به صورت سنتی انجام می‌شد اما حالا مکانی درنظر گرفته شده که هم سنتی و هم نیمه صنعتی کار ذبح را انجام می‌دهد.

موضوع محل تعیین شده برای دام زنده نیز سعی می‌‍شود درکوتاه‌ترین زمان آماده سازی شود و بناشده روزهای جمعه دام زنده در این مکان عرضه و کشتار شود».


مدیرکل دامپزشکی استان افزود: «در جلسات سلامت محور این موارد مطرح شده که یکی از راه‌های پیشگیری انتقال بیماری مقابله با کشتار غیر مجاز هست. شهروندان از جایی که هویت دام و گوشت را نمیشه تایید کرد دام تهیه نکنند، ما باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق مردم رو به این نکته که سلامتی مواد غذایی مصرفی آنها با سلامت آنها آمیخته است».

             

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها