طرح بهارانه کتاب ۹۹ در هرمزگان آغاز شد



طرح «بهارانه کتاب ۹۹» در قالب یارانه ۲۰ درصدی فروش کتاب در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، طرح «بهارانه کتاب ۹۹» از شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز و تا روز سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ در کتابفروشی‌های عضو این طرح برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:تخصیص یارانه ۲۰درصدی کتاب توسط مدیرعامل موسسه خانه کتاب صورت گرفته که میزان یارانه اختصاص یافته به این طرح ۲۰ میلیارد ریال است.

رضا کمالی زرکانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از طرح «بهارانه کتاب ۹۹» سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک و نیم میلیون ریال است و خریدار می‌تواند با ۲۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان هم‌اکنون کتابفروشی‌های "پاتوق کتاب هرمزگان، فروش کتاب و محصولات فرهنگی بوکتاب، کتاب سرو بندرعباس،کتاب‌سرای سروش بندرعباس" به طرح «بهارانه کتاب ۹۹» پیوسته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: در این طرح تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا است و به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ که با ۳۰ درصد تخفیف شامل ۲۰ درصد سهم دولت و۱۰ درصد سهم ناشران از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در سه راه جهانبار محل دائمی نمایشگاه‌های این استان برگزار شد، افزون بر ۲۴ میلیارد ریال فروش داشت.

در نمایشگاه که حدود ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور حضور داشتند، بیش‌ترین خرید کتاب مربوط به بخش کودک ونوجوان بود و بخش‌های آموزشی و کمک آموزشی، دینی و قرآنی در رتبه های بعدی قرار داشتند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها