رئیس هیات شطرنج هرمزگان

به دنبال صعود چند پله‌ای در شطرنج کشور هستیم



شهرام سالاری  متولد ۱۳۵۴ ،  اهل بندرعباس دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته هواشناسی و کارمند اداره کل هواشناسی استان هرمزگان است.

سالاری از سال ۱۳۷۹ ریاست هیات شطرنج استان را بر عهده گرفته است. وی در گفت و گوی اختصاصی با  صبح ساحل در مورد عملکرد هیات شطرنج  گفت: درسال ۹۷ موفقیت بزرگی را داشتیم و جایگاه هرمزگان با 22 پله صعود به جایگاه پنجم و ششم  مشترک در بین ۳۱  استان دست یافت و هنوز  رتبه ما در سال ۹۸ از سوی فدراسیون شطرنج اعلام نشده است که احتمال صعود چند پله ای دیگر خواهیم داشت.
وی بیان داشت : در سال گذشته ما  باز سازی و نوسازی  کلاس آموزش شطرنج ، تجهیز دفتر هیات و باز سازی بخش هایی از ساختمان هیات  را داشتیم که این کارها باید انجام می شود چون  ساختمان  خانه‌شطرنج رو به خرابی بود.
رئیس هیات شطرنج استان برگزاری کلاس های آموزش اولیه و مقدماتی رایگان شطرنچ برای عموم علاقمندان،برگزاری کلاس های آموزش ترمیک ، برگزاری منظم مسابقات هفتگی جداگانه برای نوجوان، بانوان و بزرگسالان به صورت رتید سریع،برگزاری  مسابقات آزاد کشوری استاندار هر سه ماه یک دوره ، برگزاری مسابقات لیگ باشگاه های دسته یک کشور به میزبانی هیات استان ، برگزاری مسابقات رده سنی قهرمانی استان و اعزام به مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان و آقایان استان و اعزام به مسابقات کشوری، برگزاری مسابقات تیمی نوجوانان، برگزاری دو دوره کلاس  داوری درجه سه، برگزاری دو دوره سمینار آموزشی تخصصی زیر نظر فدراسیون ، برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی ، جذب یکی از مربیان به نام جهان در هرمزگان ، برگزاری جلسات منظم اعضای هیئت رئیسه را از فعالیت های هیات شطرنج در سال گذشته دانست.
وی گفت : راه اندازی سالن شماره دو هیات شطرنج، برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی، مشارکت دادن تمامی هیات های شطرنج سراسر استان در مسابقات رسمی هیات شطرنج و میزبانی یکی از  مسابقات رسمی فدراسیون در هرمزگان ‌را از مهمترین برنامه های هیات شطرنج استان در سال گذشته نام برد.
رئیس هیات شطرنج هرمزگان بیان داشت : در حال حاضر حدود ۵۰۰ شطرنج باز دارای سیستم جامع فدراسیون شطرنج از هرمزگان هستند .
وی گفت: شطرنج استان  در حال حاضر دارای سالن اختصاصی با امکانات مناسب و با ظرفیت ۱۰۰ نفر می‌باشد که جوابگوی برگزاری  مسابقات کشوری نمی‌باشد.
سالاری از تشکیل هیات شطرنج شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت:  با پیگیری ها و‌همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و پیگیری های اداره  ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس محلی را به این هیات تحویل داده اند که نیازمند مبلغ قابل توجهی جهت راه راه اندازی است و امیدوارم  در سال ۱۳۹۹ بودجه ای برای این هیات در نظر گرفته شود.
رئیس هیات شطرنج هرمزگان اظهار داشت:  در سال ۱۳۹۸ در مسابقات المپیاد نوجوانان موفق به دو مدال برنز توسط مطهره تالانه شدیم و در مسابقات لیگ دسته یک کشور که میزبان بودیم تیم بندرعباس موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
وی گفت: هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان می باشد که در حال حاضر در ۹  شهرستان شطرنج فعال می باشد و راه اندازی هیات های شهرستان های  حاجی آباد و بشاگرد در اولویت کاری  ما قرار دارد و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
رئیس هیات شطرنج هرمزگان گفت:  همکاری بسیار نزدیکی با فدراسیون شطرنج برقرار کرده ایم  و تمامی فعالیت های این هیات زیر نظر فدراسیون انجام می‌شود و این کار باعث شده است که شطرنجبازان به موقع ثبت ریتینگ شوند.
وی بیان داشت: درسال ۹۹ هم برنامه های زیادی برای شطرنج داریم و طبق تقویمی که داریم پیش خواهیم رفت و حتی در زمان شیوع ویروس کرونا هیات دست از فعالیت بر نداشته است وبا برگزاری مسابقات در فضاهای مجازی شطرنجبازان استان را فعال نگه داشته است.

به دنبال صعود چند پله‌ای در شطرنج کشور هستیم

به دنبال صعود چند پله‌ای در شطرنج کشور هستیم

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها