12

مهر

1403


اقتصادی

17 بهمن 1390 08:24 0 کامنت

صبح ساحل، اقتصادی_  بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای کرتی شهرستان جاسک آغاز شد

فاز اول بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای کرتی مشتمل بر چهار روستای آب کوهی ، کلیرک و تلوک از توابع شهرستان جاسک در دومین روز از دهه مبارک فجر1390 آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستائی هرمزگان مهندس حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان هرمزگان در آئین افتتاح این پروژه مهم که با حضور سرپرست پشتیبانی و منابع انسانی استاندار ، فرماندار و بخشدار شهرستان جاسک و حضور پرشور مردم این روستاها برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آبرسانی به روستاهای شهرستان جاسک گفت : این پروژه با اعتباری معادل 16 هزار و 704 میلیون ریال احداث شده که 4 روستا با تعداد 407 خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد. مهندس حمزه پور افزود: احداث مخزن 500 مترمکعبی، یک واحد ایستگاه پمپاژ ،‌ حفر یک حلقه چاه عمیق در زرآباد واقع در مرز چابهار، شبکه آبرسانی به طول 35 کیلومتر ، شبکه برق بطول 150 متر،‌10 کیلومتر جاده دسترسی و خط انتقال و لوله گذاری بطول 28 کیلومتر، حجم عملیات این پروژه را تشکیل داده است.

معاون عمرانی استاندار: آبرسانی به روستا ها در اولویت کاری دولتمردان است

معاون عمرانی استاندار در آئین بهره برداری از پروژه های آبرسانی غرب هرمزگان گفت: اقدامات و بهره برداری از پروژه ها انجام وظیفه دولت و نمایندگان دولت است و در این راستا آبرسانی به روستاها در اولویت امور دولتمردان استان قرار دارد. مهندس مهدی رضائی سردره افزود: مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستائی در شرایط کنونی و بحرانی وضعیت آب استان با همراهی و همدلی مردم توانسته اند پروژه های متعددی را در سطح استان به بهره برداری برسانند و برای توفیق بیشتر و رفع کاستی‌ها، صبر، حوصله و یاری مردم را می‌طلبد. وی افزود: احداث آبشیرینکن یک میلیون مترمکعبی بخش اعظمی از آب استان را تامین می‌کند و علاوه بر تقویت ذخایر آبی از استفاده بی روبه سفره های زیرزمینی نیز جلوگیری می‌شود. معاون استاندار ادامه داد : احداث آبشیرینکن ها در شرایط بحرانی ذخایر آبی ، مشکلات بخش آب را به حداقل می‌رساند. مهندس رضایی با بیان اینکه شان مردم در ارائه خدمات انجام شده بیش از این است ، گفت : قطعاً مردم این حق را به مسئولان می‌دهند که در حوزه های مختلف عمرانی هر آنچه را که در حد توان بوده انجام داده اند و هیچ اقدامی در این زمینه دریغ ندارند. وی خاطرنشان کرد: در آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب همه آحاد مردم همچون گذشته پا به پای مسئولان در مراسم های مختلف مشارکت داشته اند و مسئولان نیز توفیق خدمات رسانی به مردم را با افتتاح پروژه‌های متعدد کسب کرده اند.

وی کل اعتبارات به جاسک را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : فاز دوم این پروژه نیز در دست اقدام است. سرپرست پشتیبانی و منابع انسانی استانداری نیز با قدردانی از مسئولان شرکت آبفار هرمزگان گفت : در دروان انقلاب اقدامات مهمی انجام شده که بی نظیر است. اسماعیلی اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم را منحصر به فرد و قابل قیاس با دوران قبل ندانست. اعضای شورای اسلامی روستاهای کرتی و آبکوهی نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از بهره مندی اهالی روستا از آبشرب با اهدا لوح تقدیر از زحمات مهندس حمزه پور مدیرعامل شرکت آبفار قدردانی کردند. گفتنی است: شهرستان جاسک در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان واقع شده که بدلیل اقلیم خاص با مشکلات خشکسالی و کمبود ذخائر آبی روبروست و شرکت آبفار هرمزگان اقدامات مهمی را جهت تامین آبشرب روستاها در دست مطالعه و انجام دارد.

طرح آبرسانی به روستاهای شهر دشتی پارسیان  هرمزگان به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی از خط محرم به روستاهای شهر دشتی از توابع شهرستان پارسیان با حضور معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل امور فنی استانداری ، مدیرکل امور شهری استاندار ، فرماندار پارسیان و دیگر مسئولان این شهر در دهه فجر و در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید. معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستائی استان هرمزگان در آئین افتتاح پروژه آبرسانی از خط محرم به روستاهای دشتی شهرستان پارسیان در جمع مسئولان استانی و شهرستان پارسیان گفت : در دهه فجر سال 1390 تعداد 12 پروژه با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال در سطح 38 روستای استان هرمزگان بهره برداری می شود که با احتساب 6 پروژه بهره برداری شده در هفته دولت حدود 20 پروژه در سالجاری در هرمزگان به بهره برداری رسیده است. مهندس احمد شاکری افزود: با بهره برداری از این پروژه ها 4842 خانوار از نعمت آبشرب و بهداشتی بهره مند خواهند شد. وی ادامه داد: آبرسانی از خط محرم به روستاهای مجتمع شهر دشتی پارسیان در قالب 9 روستا با تعداد 1910 خانوار با جمعیتی بالغ بر9340 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد. مهندس شاکری اضافه کرد: هزینه این پروژه از محل اعتبارت ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و اعتبارات استانی تامین و مبلغ 4 میلیارد ریال برای اجرای فاز اول آن اختصاص یافت. وی زمان اجرای این پروژه را اوایل سالجاری ذکر کرد و افزود : حجم عملیات آن 6000 متر لوله گذاری با لوله های OPVC  در سایزهای 250 و 200 است. مهندس شاکری افزود: روستاهای دشتی، ستلو، باغستان، ‌خلف، یردقاسمعالی ،‌خردو ، بمبری ،‌چیلکو و بصری از این طرح بهره مند شوند و این طرح از سال 1388 آغاز شده است. معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستائی استان هرمزگان با بیان اینکه کل اعتبارات این شهرستان در سال 1390 مبلغی بیش از 12 میلیارد و 450 میلیون ریال است ، اظهار داشت : ساخت یک باب مخزن جمع آوری آب 1500 مترمکعبی جهت مجتمع ساحلی ، یردقاسمعالی ، دشتی و ستلو ، احداث مخزن 500 مترمکعبی جهت روستای عمانی و برکه دوکاء از طرحهای در دست اقدام در این شهرستان است. شاکری افزود: آبرسانی از خط محرم جهت مجتمع ساحلی و احداث مخزن 500 مترمکعبی جهت روستای فومستان نمونه ای دیگر از پروژه های در حال انجام در شهرستان پارسیان است.

دیدگاه ها (0)
img