گوگل قرارداد ۲۰۰۰ کارمند پاره وقت را به بهانه کاهش درآمدها فسخ کرد



کمپانی گوگل اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدها از طریق تبلیغات، قرارداد ۲۰۰۰ کارمند موقت و قراردادی خود را فسخ خواهد کرد. این اقدام در راستای گزارش مدیر ارشد مالی گوگل در ماه گذشته به منظور کاهش نرخ استخدام است.

به گزارش صبح ساحل و بر اساس گفته‌های روت پورات (Ruth Porat) مدیر ارشد مالی گوگل، «مواجه شدن با بحران‌های جهانی به میزان و مدت نامعلوم»، باعث شده این کمپانی سرعت جذب نیروی خود را کاهش دهد و فسخ قرارداد ۲۰۰۰ نیروی کار موقت و قراردادی نیز به همین منظور است. این ۲۰۰۰ نفر قرار بود در سراسر جهان مشغول به کار شوند. البته گفته می‌شود که این افراد درصد کمی از نیروی کار کمپانی گوگل را تشکیل می‌دهند. با توجه به گزارش‌های منتشر شده می‌دانیم این کمپانی بیش از ۱۳۰ هزار نیروی کار قراردادی و بالغ بر ۱۲۳ هزار نیروی کار استخدامی دارد.‌

گوگل

با این وجود همان طور که پورات ماه گذشته اعلام کرد، این کمپانی سرعت جذب نیروی کار خود را کاهش می‌دهد. از عمده دلایل این کار، کاهش تبلیغات به دلیل شیوع همه‌گیری کروناست. همانطور که می‌دانید، بخش اعظم درآمدهای گوگل از راه تبلیغات است و با وجود این که درآمد سالیانه تبلیغات این کمپانی نسبت به سال قبل افزایش داشته، رشد آن مطابق انتظارات نبوده است.

از طرفی فسخ قرارداد با این ۲۰۰۰ نفر، برای خود آن‌ها نیز مشکل‌ساز می‌شود. بسیاری از آن‌ها شغل‌های خود را ترک کرده تا برای گوگل کار کنند و از آن جایی که به صورت داوطلبانه از محل کار قبلی خود جدا شده‌اند، بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. یکی از سخنگویان گوگل می‌گوید:

«همانطور که ما علناً اعلام کردیم، سرعت استخدام و سرمایه‌گذاری خود را کم کرده و به همین دلیل همانطور که در ابتدای سال برنامه‌ریزی کرده بودیم، به اندازه گذشته چه به صورت تمام وقت و پاره وقت نیروی کار جذب نمی‌کنیم.»

منبع: دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها