دچار خوش باوری نسبت به نابودی کرونا نشویم



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم دچار خوش باوری نسبت به تمام شدن بحران کرونا نشوند زیرا با رعایت نکردن مسایل بهداشتی و در اثر بی‌توجهی این ویروس می‌تواند با موج سنگین‌تر بازگردد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر سعید نمکی شنبه شب پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران از لغو محدودیت ساعت زیارت در صحن‌های حرم مطهر رضوی و انجام زیارت با نظارت آستان قدس رضوی، استانداری خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

وی با قدردانی از مدیریت آستان قدس رضوی در دوران شیوع بیماری کرونا افزود: تدبیر، خرد و حکمت حاکم بر مدیریت آستان قدس رضوی نقش بسیار مؤثر در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: آستان قدس رضوی در هدایت و مدیریت دیگر آستان‌های مقدس کشور نیز نقش بسیار مهم ایفا کرد و این مجموعه مقدس، به عنوان یک مرجع مهم و اثرگذار بر روی دیگر اماکن متبرکه کمک شایان توجهی در مدیریت کرونا داشت و نقش حجت الاسلام و المسلمین مروی در این اثرگذاری بسیار بارز و چشمگیر بود.

وی با اشاره به نشست خود با تولیت آستان قدس رضوی و جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: با توجه به دشواری‌های زیارت زائران و مجاوران در گرمای آفتاب، قید محدودیت ساعت زیارت در صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با اختیار آستان قدس رضوی و نظارت استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته ‌شد.   

دکتر نمکی افزود: مقرر شد با کمک و نظارت همه سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فقط نظارت بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت باشد و اداره و کنترل مابقی امور بر عهده آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای دست اندرکار قرار گیرد تا به بهترین نحو ممکن، زیارت زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رفاه و سلامت کامل انجام شود.

وی ادامه داد: از همه زائران و مردم ایران درخواست می‌کنیم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شوند و ما روز و شب خود را برای خدمتگزاری به مردم گذاشته‌ایم تا سلامت جامعه را تضمین کنیم.

وزیر بهداشت امروز در سفر یک روزه به خراسان رضوی طی دیدار با استاندار و تولیت آستان قدس رضوی در باره تمهیدات لازم برای مهار و مقابله با ویروس کرونا همزمان با بازگشایی صحن‌های حرم مطهر رضوی گفتگو و تبادل نظر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها