۳۵ هزارلیتر سوخت قاچاق در آب‌های کیش کشف شد



فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش از کشف ۳۵ هزارلیتر سوخت قاچاق در ۶۵ مایلی آب‌های اطراف کیش خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ علی اصغر جمالی ، گفت: مبارزه جدی با موضوع قاچاق به ویژه قاچاق سوخت در آبهای منطقه از الویت برنامه های نیروهای انتظامی و دریابانی کیش است.
وی افزود: پایگاه دریابانی کیش از ابتدای سال تاکنون  موفق به کشف و ضبط 92 هزار لیتر سوخت قاچاق از 6 فروند شناور شده است.
سرهنگ جمالی گفت: نیروهای دریابانی جزیره کیش در گشت زنی های خود در 65 مایلی آبهای جنوب کیش، موفق به شناسایی و توقیف یک فروند شناور حامل 35 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی با اشاره به اینکه این شناور با هدف قاچاق سوخت طراحی و ساخته شده است، افزود: قاچاقچیان پس از جمع آوری سوخت از شناورهای منطقه و ذخیره آن در مخازن تعبیه شده در این شناور ،سوخت  قاچاق را به خارج از مرزهای  آبی کشور منتقل می کردند.
سرهنگ جمالی افزود: در این شناور 5 نفرقاچاقچی سوخت دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.
وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی نیروهای دریابانی کیش  بر منطقه و فعالیت شناورهای حامل قاچاق سوخت ، حضور روز افزون اینگونه شناورها در منطقه را حاصل بی توجهی کشورهای منطقه به موضوع قاچاق سوخت عنوان کردو گفت: متاسفانه هیچ  اراده ای از طرف کشور های منطقه در راستای مبارزه با قاچاق سوخت  وجود ندارد.
فرمانده انتظامی و دریابانی کیش همچنین از تجهیز و تقویت ناوگان گشت شناوری پایگاه دریابانی کیش خبرداد و گفت: با حمایت فرماندهی مرزبانی ناجا چندین فروند شناور جدید به ناوگان شناوری ،یگان دریابانی کیش افزوده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها