یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

نماینده مجلس حق دخالت در امور داخلی شورا را ندارد



یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هیچگاه نگفتم نماینده مجلس حق ندارد در شورا دخالت کند بلکه اعلام کردم حق دخالت در امور داخلی شورا را ندارد و حرفم را با تیتر و عکس بد منتشر کردند.

 

به گزارش صبح ساحل، فیصل دانش صبح امروز(۱۸ خردادماه) در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: طرح سؤال و جواب شهردار مسئله‌ای قانونی است. در فضای مجازی حمله‌هایی به سمت من ایجاد شد و دلیلش سخنانم به‌عنوان سخنگو شورا بود. وقتی کسی به‌عنوان وظیفه حرفی می‌زند دلیلی بر این نیست که عقیده آن شخص باشد بلکه وظیفه داشتم عقیده اعضای شورا را انتقال دهم.

این عضو شورای شهر بندرعباس افزود: نمایندگان مجلس نمایندگان ما هستند و رابطه نزدیکی با آن‌ها دارم و باید صبر و طاقت بیشتری به خرج می‌دادند تا شورا کار خود را انجم دهد و بیشتر از هرکس قانون‌گذار باید قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: اعضای شورا صحبت نکردند و رئیس شورا علیه سخنگو شورا مصاحباتی انجام داد، خانم جراره از اختیارات رئیس شورا تشکیل جلسات را عنوان کرد. طبق قانون اولویت موضوع جلسات بر عهده هیئت‌رئیسه است و نه شخص رئیس شورا.

دانش با اشاره به اینکه نمی‌خواهم جلسه را به حاشیه ببرم، اضافه کرد: اعضای شورا درخواست کردند نشستی در خصوص جلسه پاسخگویی شهردار برگزار کنیم و تصمیم بگیریم اما ایشان حضور پیدا نکرد و هیئت‌رئیسه تشکیل جلسه داد و موضوع تغییر جلسه به یک جلسه بعد انجام شد و این موضوع اگر اتفاق می‌افتاد هیچ‌کدام از این مسائل پیش نمی‌آمد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: جراره این صورت‌جلسه را از من تحویل نگرفت و گفت بعد از جلسه می‌بینم. موضوع را ساعت ۱۲ شب قبل از جلسه اعلام کردم اما جلسه را تشکیل دادند. شورا نهادی است که بر اساس رأی اکثریت تصمیمی می‌گیرد و کار می‌کند.

دانش ادامه داد: جراره گفته بود سخنگوی شورا رئیس شوراست، مگر رئیس شورا برای خود سخنگو انتخاب کند. در قانون شوراها آمده که رئیس شورا سخنگو شوراست مگر آنکه اعضای شورا سخنگو انتخاب کنند. وقتی اکثریت شورا می‌خواستند جلسه عقب بیفتد سخنگو شورا باید نظر اعضا را اعلام کند.

وی افزود: با رأی مردم در شورا هستیم و در تاریخ ۶ خرداد در جلسه ۱۳۱ شورا بنده به‌عنوان سخنگو به مدت دو سال انتخاب شدم و جراره خود به من رأی داد. در این موارد باید بیشتر مراقب هم باشیم تا بتوانیم طبق قانون جلو رویم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: نماینده‌های مجلس می‌توانند در همه مسائل ورود کنند، من نگفتم نماینده حق ندارد در شورا دخالت کند بلکه اعلام کردم حق دخالت در امور داخلی شورا را ندارد و حرفم را با تیتر و عکس بد منتشر کردند. مطابق قانون هر عضو شورا می‌تواند ۶ جلسه غیبت غیرموجه داشته باشد.

دانش گفت: از رئیس شورا می‌خواهم جلسات هیئت‌رئیسه را تشکیل دهد، شاهد دارم که در زمانی که خانم جراره رئیس شدند دو یا جلسه بیشتر این جلسه تشکیل نشده است. این آمار در دوران ریاست بنده ۵۶ جلسه بوده و در خصوص موضوعات جلسات رسمی شورا تصمیم گرفته شد و تنها یک جلسه به حدنصاب نرسید.

منیع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها