13

مهر

1403


حوادث

15 تیر 1392 09:58 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ به محض گرم شدن هوا، مطب های دکتر و مراکز درمانی  مملو از افرادی  است که بر اثر بیماریهای فصلی و مسمومیت های غذایی به ناچار در این مکانها قدم گذاشتند. هر ساله با شروع این فصل توصیه های بهداشتی را می نویسیم، می خوانیم و دستورهای بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا تكرار می كنیم، اما باز هم شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیماران به كلینیكها، مطب پزشكان و... هستیم. زمانی که هوا رو به گرمی می رود باید بیشتر  به کیفیت مواد غذایی توجه کنیم.

به گفته  مديرگروه بهداشت محيط و كار مركزبهداشت استان هرمزگان، باید مواد خوراکی ، آشامیدنی را از فروشگاههای معتبر و دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی با برچسب گذاری کامل و در صورت خارجی بودن محصول با بر چسب فارسی خریداري کنند. نواب رازمند افزود: از نکات بسیار مهم در هنگام خرید مواد خوراکی و آشامیدنی توجه به تاریخ تولید و انقضاء، آدرس کارخانه ، اجزای تشکیل دهنده محصول تولیدی و ...است.

وی در پاسخ به این سئوال که نحوه نگهداری مواد خوراكي وآشاميدني در انبار بر کیفیت سلامت مواد چه تاثیری دارد ، افزود: نحوه نگهداری مواد غذایی در انبارهای بر روی کیفیت مواد غذایی و سلامت شهروندان تاثیر مستقیمي دارد بطوری که متاسفانه برخي از صنف ها دقت لازم را در این خصوص اعمال نمی نمایند.وي با هشدار به فروشندگان، رستوران ها و... یادآور شد: با توجه به فصل گرما نگهداری بطری های آب آشامیدنی و مواد خوراكي  نبايددر فضای بدون سقف و زیر نور مستقیم آفتاب باشد، رعایت نکات بهداشتی مواد غذایی آشامیدنی بايد در انبارهای سقف دار و مجهز به سیستم خنک کننده و کنترل دما در فصول سال به خصوص تابستان باشند.

وی با تاکید به وظیفه نظارتی بهداشت محيط هشدار داد : در صورت مشاهده موارد مشابه ، واحد متخلف به مراجع قضایی جهت پیگیری موضوع معرفی خواهد شد .

مديرگروه بهداشت محيط و كار مركزبهداشت استان هرمزگان از مردم خواست تا از خرید هر نوع کنسرو باد کرده، ضربه دیده و یا دارای علایم لحیم کاری شده و یا دارای نشتی در نوشیدنی ها و مواد غذایی فله ای مانند : چیپس ، شربت ، شیر ، بستنی و ... جدا خودداری کنند .

دیدگاه ها (0)
img