آرامی: هرمزگان بیش از هر زمان به تجهیزات بهداشتی و درمانی نیاز دارد



نماینده مردم بندرعباس گفت: انتظار اعمال محدودیت‌های هرچه جدی‌تری را برای کنترل کرونا در استان داریم و این محدودیت‌ها می‌بایست با درنظرگرفتن ابعادی همه‌جانبه اتخاذ شود.

به گزارش صبح ساحل، منصور آرامی عصر امروز  اظهار کرد: وضع بهداشت و درمان در استان هرمزگان به نسبت دیگر استان‌های کشور هم به لحاظ تجهیزات و امکانات و هم به لحاظ نیروی انسانی پایین‌تر است و ساختار بهداشت و درمان استان دچار کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: با شیوع کرونا و تشدید فشار بر ساختار بهداشت و درمان و ابتلای شمار زیادی از پرستاران و پزشکان هرمزگان به بیماری کرونا، وضعیت در استان حالت بحرانی به خود گرفته و این وضعیت با افزایش شمار مبتلایان به کرونا بخصوص در دو هفته اخیر، حالتی فوق‌بحرانی گرفته است.

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان به هرمزگان نگاه هرچه ویژه‌تری داشته باشد، خاطرنشان کرد: سهم هرمزگان از محل یک میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی برای مقابله با بیماری کرونا برداشت شد، شفاف شود و همین طور اختیار کافی از ستاد ملی کرونا به ستاد استانی تفویض شود تا این ستاد بتواند تصمیمات هرچه جدی‌تری در مهار کرونا داشته باشد.

آرامی بیان داشت: ما نمایندگان استان هرمزگان نیز در هفته‌ اخیر طی نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، خواستار افزایش توجه به هرمزگان و کمک به بخش درمان برای عبور از این شرایط بحرانی شدیم و تأکید داریم که بحث آموزش در کنار توزیع رایگان برخی امکانات میان مردم در مناطق محروم‌تر نظیر مناطق روستایی تشدید شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: حساسیت جامعه نباید نسبت به کرونا کاهش پیدا کند و در این زمینه همه ما مسؤول هستیم که هر از ظرفیتی برای تشدید حساسیت جامعه نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها