یک اعتراف، خیانت به مردم



هفته گذشته روزهای پرکاری برای نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت بود. دیدار با وزرای مختلف ازجمله وزیر بهداشت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای رفع مشکلات استان هرمزگان بیش از دیگر دیدارها رسانه‌ای شد.
نکته مهم پس از دیدار نمایندگان با مسئولان کشوری، پیگیری به سرانجام رسیدن قول‌های آقایان تصمیم گیر است. این دیدار از عمر اندک مجلس یازدهم نویدبخش روزهای خوب برای این استان خواهد بود. حرکتی که باید از سوی هر پنج نماینده هرمزگان در مجلس تداوم داشته باشد.
در روزهای آغاز به کار مجلس، مجمع نمایندگان هرمزگان گرد هم آمدند وهم‌قسم شدند که در کنار هم پیگیر رفع مشکلات مردم استان باشند و در جهت توسعه تمام تلاش خود را به کار ببندند.
مجمع نمایندگان استان هرمزگان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته دارای بالاترین تجربه نمایندگی هستند که این تجربه به کمک آن‌ها خواهد آمد تا بتوانند برای توسعه استان، رفع مشکلات مردم و تخصیص اعتبار لازم در حوزه‌های مختلف به چانه‌زنی با مسئولان کشور و وزرا بپردازند. بدون شک با افزایش آگاهی مردم در حوزه‌های مختلف و رشد روحیه مطالبه گری عمومی، وظیفه پنج نماینده استان بیش از گذشته سنگین خواهد بود.
در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان قرار شد تا پنج نماینده استان دیداری با روسای قوای سه‌گانه با اولویت رئیس مجلس شورای اسلامی برای بیان مفصل مسائل و مشکلات استان هرمزگان داشته باشند. قرار شده پس‌ازآن هرمزگانی‌های بهارستان با رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه نیز دیداری داشته باشند که تا امروز این دیدارها انجام‌نشده است. اهمیت توسعه منابع انسانی استان و کمک به ارتقای نیروهای هرمزگانی در مناصب مختلف ملی و منطقه‌ای نیز ازجمله مسائلی بود که نمایندگان در جمع پنج‌نفره به آن پرداختند.
بر این باوریم که خرد جمعی و یک‌صدایی نمایندگان استان بدون شک به ارتقای ظرفیت‌های همه‌جانبه هرمزگان کمک خواهد کرد. بدون شک تصاحب کرسی نایب‌رئیس دوم کمیسیون عمران و دبیر اول این کمیسیون توسط نماینده بندرعباس و غرب هرمزگان و عضویت نماینده مردم بندرعباس در ترکیب هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس و نیز قرار گرفتن این نماینده در جایگاه نایب‌رئیس دوم این کمیسیون می‌تواند حرکت توسعه همه‌جانبه هرمزگان را سرعت ببخشد.
مردم هرمزگان انتظار دارند، نمایندگان باتجربه استان به‌دوراز جناح‌بازی و زد و بندهای سیاسی تنها به فکر خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها و به توسعه هرمزگان فکر کنند.در همین روزهایی که مجمع نمایندگان برای سربلندی هرمزگان هم‌قسم شده بودند و تک‌تک نمایندگان قول و قرار گذاشته بودند که اختلافات گذشته که بیشتر در عزل و نصب‌های مدیران استانی را شامل می‌شود کنار بگذارند، طرح موضوع استیضاح شهردار بندرعباس از سوی شورای شهر و حمایت یکی از نمایندگان مجلس از این حرکت شورای شهر که سیاسیون استان این حرکت را نوعی تقابل و اختلاف دو نماینده بر سر تعیین شهردار دانستند، این پیام را به همراه داشت که هنوز اختلافاتی بین نمایندگان بندرعباس و جود دارد و حل‌نشده است، اختلافاتی که البته کاملاً هم طبیعی است؛ اما خبر می‌رسد در جلسه‌ای که دیروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع تعامل هم‌اندیشی و تبادل‌نظر فی‌مابین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات شهر بندرعباس برگزار شد، یکی از نمایندگان مردم بندرعباس به نکته‌ای اشاره کرد اینکه اگر می‌خواهیم کار شهر بندرعباس راه بیفتد باید همه باهم یکی باشیم.
این نماینده همچنین گفته مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس دهم بزرگ‌ترین خیانت به مردم کردند اما در مجلس یازدهم تاکنون چهار جلسه برگزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای تجهیزات درمانی استان با همکاری استاندار هرمزگان دریافت شده است. این اعتراف نماینده مردم بندرعباس در مجلس جای تقدیر دارد.
حال این پرسش مطرح می‌شود که آقای نماینده! شما هم عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس دهم بودید، منظور شما از مجمع نمایندگان هر پنج نماینده استان را شامل می‌شود یا نه. ای‌کاش شفاف‌تر این جمله را بیان می‌کردید؟ حال که پرونده مجلس دهم بسته‌شده، لطفاً خطاها و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
کاری نکنید که در پایان دوره نمایندگی افسوس روزهایی را بخورید که می‌توانستید صدای مردمی باشید که امیدشان به صدای شما بود و این کار را نکردید. کاری نکنید که پیش خدا و وجدانتان شرمنده باشید آقای نماینده. ای کاش اعتراف به خطا و اشتباه  و استعفاء نزد مسوولان و مدیران نهادینه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها