12

مهر

1403


ورزشی

19 تیر 1392 09:19 0 کامنت

صبح ساحل، ورزشی _ سازمان لیگ آزادگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران زمان شروع مسابقات و نقل‌وانتقالات مسابقات مختلف را اعلام کرد.

براساس اعلام این سازمان مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور دهه سوم شهریور ماه آغاز خواهد شد. درفصل‌جاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور هرمزگان دونماینده دارد، اما تکلیف هیچ کدام آن‌ها تاکنون به طور قطعی مشخص نیست. شهرداری بندرعباس که چندسالی است دراین لیگ حضور داردهرساله حضورش با اما واگر است ودراین فصل هم هنوز حضورش به طورصددرصد مشخص نیست. برای روشن‌شدن وضعیت تیم فوتبال شهرداری بایدمنتظر آغاز به کار شورای شهر باشیم. هرچند ارسطوجهانداری مدیرفعلی تیم فوتبال شهرداری بی‌کار ننشسته است ویک تیم کاملاً بومی تشکیل داده است اما باید گفت نبودن انگیزه کافی باعث شده است بازیکنان حاضر دراین تیم چندان کارخود را جدی نگیرند. معلوم نیست دراین فصل از حضور شهرداری چه بلایی می‌خواهد به سر این تیم بیاید. حضور یا عدم حضور هنوز مشخص نیست و باید تا اوایل شهریور ماه منتظر تصمیم قطعی شهرداری باشیم.

تیم فوتبال طوفان زرد هرمزگان که فصل گذشته درلیگ برتر حضور داشت به دلیل اتفاقات وتصمیمات غلط فدراسیون فوتبال تنها یک حضور درلیگ برتر را تجربه کرد ومتاسفانه باید درفصل جدید مسابقات لیگ یک حضور داشته باشد. بسیاری از بازیکنان این تیم از جمع طلایی‌پوشان جدا شده‌اند و تا شروع مسابقات شاید تعداد دیگری هم از این تیم بروند. آلومینیوم لیگ برتر را با میثاقیان شروع وبا پرویز مظلومی به پایان رساند اما هنوز مشخص نیست درفصل جدید لیگ یک کدام‌یک از این دو مربی یا مربیان دیگری روی نیمکت آلومینیوم المهدی خواهد نشست. یکی از نگرانی‌های اخیر فوتبال دوستان شایعاتی است که دوربراین باشگاه  وجود دارد. بزرگترین و تلخ ترین شایعه این است که شاید آلومینیوم دراین فصل از مسابقات اصلاً حضور نداشته باشد. گویا هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد مبارکه اصفهان با ورزش حرفه‌ای آلومینیوم مخالف هستند. برای جلوگیری از این کار نمایندگان مجلس واستاندار هرمزگان واردصحنه شده‌اند وتاحدودی شایعه برطرف شده است.به‌هرحال اکنون زمان آن نیست که این تصمیمات برای فوتبال هرمزگان گرفته شود. شهرداری و آلومینیوم المهدی دو برند خوب ورزش این استان هستند وشک نکنید که اگر هرکدام از این دوتیم درصحنه فوتبال کشور نباشد ورزش فوتبال‌ استان دوباره مثل سال‌های نچندان دور در سطح کشورفراموش خواهدشد. همگان خوب می‌دانند که حضور آلومینیوم المهدی در لیگ برتر باعث شد که فوتبال این استان تاچه اندازه‌ای جان تازه بگیرد پس برای تازه‌ماندن این جان اجازه ندهیم تصمیمات غیرمسوولانه به فوتبال ما ضربه بزند. فوتبال این استان فوتبالیست‌هایی دارد که درحال‌حاضر در رده‌های پایه درتیم‌ملی جایگاه خوبی دارندپس یقین داشته باشید نبود فوتبال هرمزگان درسطح کشور به فوتبال پایه ضربه شدیدتری وارد خواهد کرد. حضور وحید افتاری، مصطفی‌رخ‌بین‌زاده، ایمان سلیمی وبه تازگی هم معین رنجبریان درتیم‌های ملی نوجوانان وجوانان نشان‌دهنده استعداد ناب فوتبال هرمزگان می‌باشد و برای این که تعداد بیشتری از فوتبالیست های هرمزگانی شکوفا شوند نیاز است که هرچه سریع‌تر مسوولان استان تکلیف دوتیم خوب فوتبال هرمزگان را روشن کنند تا هواداران هم از نگرانی بیرون بیایند. هواداران فوتبال هرمزگان درزمانی که آلومینیوم در لیگ برتر بود سنگ‌تمام گذاشتند. هرچند اگر این هواداران دربرخی از مسابقات حضور چشمگیری داشتند شاید آلومینیوم درلیگ برتر باقی می‌ماند. هواداران نارنجی‌پوش هم هیچ‌گاه شهرداری را تنها نگذاشتند ودرتمامی بازی‌ها به ورزشگاه آمدند تا این تیم درلیگ یک باقی بماند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال هرمزگان شهرداری هم می‌توانست یکی از تیم‌های لیگ برتری باشد اما متاسفانه در دوفصل گذشته زمانی که شهرداری نیاز به حمایت داشت هیچ‌کس از آن حمایت نکرد تا این تیم با جایگاه سومی مسابقات را به پایان ببرد. درپایان باید بگویم تیم‌های فوتبال شهرداری و آلومینیوم سرمایه‌های فوتبال این استان هستند وبرای حفظ این سرمایه‌ها همه مسوولان دست به‌دست هم بدهند تا هرمزگان دوتیم قوی درلیگ دسته اول فوتبال کشور داشته باشد.

دیدگاه ها (0)
img