12

مهر

1403


سیاسی

09 مرداد 1392 09:54 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان با تشریح آیین نامه اجرایی  ماده 194 و بیان جایگاه بودجه استان درسال 1392 برگزار شد.

سرپرست برنامه ریزی وبودجه استانداری هرمزگان در این شست گفت: جایگاه استان هرمزگان در تامین درآمدها در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد و سهم درآمد مصوب استان نیز 668 میلیارد تومان بوده است.لطیف صادقی سهم هرمزگان را در وصول درآمدها 8/1 درصد عنوان کرد و اشاره ای به درآمد مصوب استانی طی سالهای 81 الی 92 داشت. وی جایگاه استان هرمزگان در بهره مندی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 92 در بین استان ها را نیز رتبه دوازدهم برشمرد و افزود: هرمزگان رتبه اول افزایش اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

2850 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای

صادقی افزود: اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای2850 میلیارد ریال با 26 درصد افزایش بوده و سهم استان نیز 5/3 درصد تعیین شده است. وی ادامه داد: از این اعتبارات 84 میلیارد تومان تملک دارایی های سرمایه ای و 94 میلیارد تومان از درآمد 2 درصد حاصل از صادرات نفت وگاز و 107 میلیارد تومان نیز از الزامات قانونی وخاص بوده است که درمقایسه با سال 91 با وجود افزایش27 درصدی اعتبارات تملک دارایی ها سرمایه ای دامنه اختیارات در توزیع اعتبارات محدودتر شده است.

تکالیف قانونی در بودجه سال 92 استان؛

8 درصد اعتبار به عمران روستاها

سرپرست برنامه ریزی و بودجه هرمزگان با قدردانی از استانداری و ابراز خوشحالی از جایگاه استان در بودجه مصوب گفت: تکالیف قانونی بودجه 92 و قانون برنامه پنجم 75 هزار و 332 میلیون ریال عنوان شدکه 8 درصد از اعتبار تملک معادل 66 هزار و 962 میلیون ریال به اجرای طرح های عمران  وبهسازی روستاها اختصاص می یابد. صادقی اظهار داشت: یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های استان نیز به احداث وتوسعه پایگاه ها و حوزه مقاومت بسیج از بند «ز» ماده 196 قانون برنامه پنجم توسعه اختصاص خواهد یافت.

به گفته سرپرست برنامه ریزی وبودجه استانداری هرمزگان؛ این استان در بهره مندی از اعتبارات هزینه ای سال 92 دربین استان ها رتبه هفدهم را داراست و در افزایش اعتبارات ررتبه چهارم را بدست آورده است.  وی سهم استان را 5/2 درصد اعنوان کرد و افزود: با تغییرات 17 درصدی سهم اعتبارات  هزینه ای شامل حقوق ومزایا وسایر هزینه ها مشخص شده است. صادقی جایگاه هرمزگان را نیز درنظام درآمد هزینه استانی رو به کاهش بیان کرد و گفت:درسال 91 درآمد استانی 6841 میلیارد ریال بوده که ضریب برداشت عمرانی آن 33 میلیارد ریال عنوان شده است.

استاندار هرمزگان؛سند توسعه پایدار روستایی تنظیم می شود

استاندار هرمزگان درنشست شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر دیده شدن نیازهای روستاها و ظرفیت های موجود آن از تنظیم وتدوین و اجرای سند توسعه پایدار روستایی درهرمزگان خبرداد.

ابراهیم عزیزی تنظیم و تهیه سند توسعه روستایی را یک ضرورت عنوان کردوگفت: همانگونه که مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیده اند و باتوجه به اعتقاد به ولایت فقیه وهم چنین توجه به عدالت محوری ولازم و ملزوم دانستن عدالت و پیشرفت به عنوان رکن اساسی، نباید از توجه به روستاها غافل شویم. وی ادامه داد: بی توجهی به روستاها مشکلات شهرنشینان را با مهاجرت وحاشیه نشینی زیاد می کند وبسیاری از پدیده ها و آسیب های اجتماعی شکل می گیرد.

عزیزی تاکید کرد: در شورای آتی برنامه ریزی این سند بررسی و اعضای شورای برنامه ریزی با محوریت این شورا با نگاه عملیاتی  به حوزه روستایی استان بسته توسعه پایدار روستایی را تعیین خواهند کرد. وی یادآور شد: تمامی نیازها وظرفیت ها دراین سند دیده خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img