دستگیری دو شکارچی متخلف در رودان



صبح ساحل، حوادث _ با تلاش ماموران اجرايي حفاظت محيط زيست شهرستان رودان و گزارش دوستداران طبيعت و سازمان هاي مردم نهاد شكل گرفته در اين منطقه، 2 متخلف كه اقدام به تخلف شکار و صید غیر مجاز کرده بودند دستگير شدند.

 

 به گزارش روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست هرمزگان:علاوه بر دستگیری این افراد لاشه يك راس كل وحشي كشف  شده است و افراد متخلف كه بر خلاف قوانين و مقررات بهسازي محيط زيست مبادرت به تخلف شكار غير مجاز شده بودند، جهت سيرمراحل قانوني دراختيارمقامات قضايي قرارگرفتند. رئيس اداره كل شهرستان رودان با بيان اينكه شكار بي رويه در سال هاي اخير و كاهش بيش از حد جمعيت كل و بز و ميش وقوچ تخريب زيستگاه ها در اين منطقه موجبات برهم خوردن تعادل طبيعت و از بين رفتن زنجيره غذايي شده است گفت: به گونه اي كه به دليل كاهش جمعيت كل و بز و ميش قوچ و ساير چهار پايان كه خوراك درندگاني مانند پلنگ را تشكيل مي دهند موجب حمله مكرر اين جانور به دام هاي اهلي روستاها شده است .

 

وی ادامه داد:همين امر باعث شده تا مردم بومي منطقه بيش از پيش پي به اين نقصان ببرند و بصورت جدي تري كمر همت بر حفظ محيط زيست ببندند .

 

مردم منطقه به اين نتيجه رسيده اند كه حفظ و نگهداري از محيط زيست، زيستگاه ها، زيست بوم ها و انواع گونه هاي جانوري وظيفه هر انساني است تا از انقراض گونه هاي مختلف حيات وحش جلوگيري كنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها