نحوه‌ی بازگشایی مدارس در هرمزگان اعلام شد



معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور امسال در همه نقاط کشور آغاز می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، شاپور محمدزاده در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان در بندرعباس افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود بیماری کرونا سه روش برای برگزاری سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اگر در مناطقی وضعیت بیماری سفید باشد دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و آموزش می‌بینند، از ظرفیت برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد هم به صورت آموزش مکمل استفاده می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در مناطق با وضعیت زرد نیمی از آموزش‌ها حضوری و ۵۰ درصد دیگر غیر حضوری و مجازی است.

شاپور محمدزاده گفت: وضعیت قرمز آموزش‌ها بصورت کامل غیر حضوری و مجازی برگزاری می‌شود.
وی افزود: در آموزش‌های حضوری دانش آموزان ۷۵ تا ۹۰ دقیقه برای هر جلسه آموزش می‌بینند، اما در آموزش‌های مجازی برای پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، پایه‌های دوم تا ششم ۳۰ دقیقه و برای دوره اول و دوم متوسطه حداکثر ۳۵ دقیقه است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور همچنین گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ میانگین با سوادی در هرمزگان ۹۴ و هفت دهم است که نزدیک به میانگین کشوری است.
شاپور محمدزاده افزود:بیسوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۵ در صد بیشتر از میانگین کشوری است و با هدف ریشه کنی بیسوادی در هرمزگان دوبرابر اعتبار استاندارد هرمزگان اعتبار ملی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هم در این نشست گفت: حمایت مادی کمیته امداد و بهزیستی استان برای بازگرداندن دانش آموزان ترک تحصیل کرده خود از مصوبات جلسه شورای اموزش و پرورش است.
موسی دادی زاده افزود:اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ۳ هکتار زمین برای ساخت اردوگاه دانش آموزی در سیریک اختصاص می‌دهد
مدیرکل اموزش و پرورش هرمزگان گفت: بر اساس ارزشیابی صورت گرفته در ۷ سال گذشته، هرمزگان در بخش میانگین نمرات کتبی نهایی و درصد قبولی دانش آموزان از جایگاه سی ام کشور به ۲۴ ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: کلیات طرح آبا آشتی با آموزش برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل به تصویب رسید که جزئیات آن در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش ارائه می‌شود.
معاون استاندار هرمزگان هم از تلاش‌های فرهنگیان در آموزش و پرورش استان به منظور ارتقای جایگاه کشوری قدردانی کرد.
سعید ناجی افزود: به دلیل تقارن هفته دولت امسال با دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورا برنامه‌های این هفته ۲۹ مرداد در هرمزگان آغاز می‌شود.
در پایان این نشست و با حضور معاون وزیر کشور از کتاب و برنامه‌های سند تحول بنیادین اموزش و پرورش هرمزگان رونمایی شد
غیرقابل انتشار: 3منتشر شده: 7
زیبا
۱۲ مهر ۱۴۰۰
تورو خدا اینقدر هم به اولیا وهم به بچه ها استرس وارد نکنین .نمیشه چون علاوه برشلوعی کلاس ها داخل سرویس وحیات مدرسه که میخوان همدیگر بعد مدت طولانی ببینن واینکه بچه ابتدایی چقدر میتونه پروتکل رعایت کن
پیمان
۵ شهریور ۱۳۹۹
بنظر شما وزیر آموزش و پرورش حاضره بچه خودش رو تو این کلاس های درس بی امکانات با ۴۰--۳۰ نفر داتش آموز بفرسته؟ بچه هامون بیسواد باشن بهتر از اینه که خدای نکرده به کرونا مبتلا بشن
ملیحه خلیلیان
۳۱ امرداد ۱۳۹۹
تعطیل کنند و با جان مردم بازی نکنند
رکسلنا
۳۱ امرداد ۱۳۹۹
بله
کرونا
۳۰ امرداد ۱۳۹۹
ما که نمی فرستیم بزار بی سواد باشن
علی
۳۰ امرداد ۱۳۹۹
در مقطع ابتدایی که بندرت کسی میفرسته مدرسه متوسطه هم همچنین دانش اموزان بشدت از حضور در مدرسه استرس دارند و بازگشایی بجز افزایش بیماری هیچ فایده ای نداره
احمدی خورگو
۳۰ امرداد ۱۳۹۹
ملک زاده معاون وزیر بهداشت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها متوقف شود . با شیوع مجدد آنفلوانزا در فصل پاییز شاهد افزایش بیشتر بیماری کرونا خواهیم بود و با برگزاری تجمعات و بازگشایی مدارس مخالفت گرد
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها