13

مهر

1403


اقتصادی

30 مرداد 1399 09:24 0 کامنت

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه بزرگ کریدور ساحلی در غرب استان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و به منظور تسریع در اجرای این پروژه یک هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه کریدور ساحلی غرب هرمزگان اظهار داشت: این پروژه از شهرستان پارسیان تا بندرعباس در قالب ۲۱ قطعه در حال احداث است که تاکنون ۹ قطعه آن تکمیل شده و در حال استفاده می باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نقش کلیدی در ارتقای ایمنی حمل و نقل منطقه دارد ،تصریح کرد: قطعات باقی مانده از این کریدور در غرب هرمزگان با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در دست ساخت است.

استاندار هرمزگان افزود: پیگیری جهت تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل این پروژه، پشتیبانی ویژه و کنترل و نظارت لازم را جهت کامل کردن این کریدور تا پایان سال جاری انجام می‌دهیم، چون این کریدور یکی از پروژه های بسیار بزرگ و مهم در استان است.

کریدور ساحلی جنوب کشور شامل هزار و ۶۴۶ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که به طول هزار و ۶۴۶ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز می‌شود و تا گواتر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد و افزون بر ۵۰ درصد آن در استان هرمزگان قرار دارد.

 ۸۷۴ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب کشور در هرمزگان قرار دارد که نیمی از آن در منطقه غرب این استان واقع شده و باید تمام این پروژه به طور کامل تا پایان امسال در این استان به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img