مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

طرح نذر اهدای خون در هرمزگان از تاسوعا تا اربعین



مدیرکل انتقال خون هرمزگان از اجرای طرح نذر اهدای خون در هرمزگان از تاسوعا تا اربعین خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا در کشور، ماه‌های محرم و صفر فرصت ارزشمندی است تا مردم برای همدلی ویاری رساندن به همنوعان نذر اهدای خون و پلاسما را در اولویت نذورات خود قرار دهند. وی افزود: در ماه‌های اخیر به علت شیوع کرونا حضور داوطلبان اهدای خون در مراکز انتقال خون کم‌رنگ شده، لازم است برای اطمینان خاطر مردم و داوطلبان اهدای خون اعلام نمایم، تمامی دستورات بهداشتی در مراکز انتقال خون با جدیت اعمال می‌شود و این مراکز روزانه میزبان سالم‌ترین اقشار جامعه هستند، از طرفی کرونا یک بیماری تنفسی است که با اهدای خون و یا تزریق آن منتقل نمی‌شود.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان درباره نحوه نوبت‌دهی اینترنتی برای نذر خون در روزهای محرم و صفر تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و تشدید لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیش از قبل از مردم تقاضا داریم با استفاده از سامانه الکترونیکی نوبت‌دهی سازمان انتقال خون ایران برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام نمایند. اهداکنندگان می‌توانند با وارد شدن به سامانه nobatdehi.ibto.ir بر اساس محل استان و شهری که در آنجا سکونت دارند نوبت مراجعه برای اهدای خون دریافت کنند. بعد از دریافت نوبت می‌توانند به مرکز موردنظر مراجعه و خون اهدا نمایند. زارعی اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی بخش اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، افرادی که از بهبودی انها حداقل ۲۸ روز گذشته باشد، می‌توانند با مراجعه به مرکز انتقال خون بندرعباس پلاسمای خون خود را اهدا کنند. وی در ادامه تأکید کرد: داوطلبان اهدای پلاسما لازم است شواهد بستری یا PCR مثبت و یا آزمایشات انتی بادی و یا نامه پزشک که مشخص نماید این افراد مبتلابه کرونا بوده‌اند و ۲۸ روز از بهبودی‌شان گذشته است، به همراه داشته باشند. وی با اشاره به طرح نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین اضافه کرد: این طرح در تمامی مراکز انتقال خون در استان هرمزگان انجام می‌شود. 
وی همچنین گفت: افرادی که از سلامتی برخوردار هستند و شرایط سن ۱۸ تا ۶۰ سال را دارا هستند می‌توانند با بخشش از قطرات خون خود به زندگی دیگران حیات ببخشند. آقایان هر سه ماه یک‌بار و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند خون اهدا کنند. زارعی ابراز امیدواری کرد، مردم با نذر اهدای خون شروع پاییزی زیبا را برای بیماران به ارمغان بیاورند. ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون در بندرعباس فردا جمعه از ساعت 17 تا 21:30 و روزهای تاسوعا و عاشورا صبح‌ها از ساعت 8 تا 13:30 و عصرها از ساعت 17 تا 22 میزبان افرادی است که نیت اهدای خون داشته و امیدواریم اهدای خون را فقط به‌روزهای خاص موکول نکنند چراکه نیاز به خون همیشگی است مهم نجات جان انسان‌هاست که ضرورت اهدای خون را دوچندان می‌کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها