وعده‌ای برای پایان یک دغدغه !!!



پرونده آخرین هفته دولت دوره هشت‌ساله دولت تدبیر و امید با بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در جای‌جای این کشور پهناور بسته شد. در این هفته و در شرایط سخت کرونایی، کاروان امید هرمزگان به راه افتاد تا با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف، کام مردم این استان را شیرین کند. هفته دولت روایتگر خدمت بی‌منت دولتمردان به ولی‌نعمتان خود یعنی مردم است. دولت تدبیر وامید برای تحقق شعار عدالت و توسعه متوازن، خدمات خود را به دورترین نقطه جغرافیایی کشور و استان هرمزگان برد تا مردم نجیب و بی‌ادعا این مناطق همچون ساکنان شهرهای برخوردار و توسعه‌یافته از نعمت این پروژه‌ها که در زندگی، معیشت و کسب‌وکار آن‌ها نقش مهمی دارد، بهره‌مند شوند.

آن‌گونه که نماینده عالی دولت در هرمزگان گفته در هفته دولت، تعداد 576 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 52 هزار و 572 ميليارد ريال در استان اقتصادی و مهم هرمزگان به بهره‌برداری رسید. همچنین عمليات اجرايی تعداد 20 پروژه در سطح استان بااعتبار بيش از چهار هزار و 397 ميليارد ريال آغاز شد. درمجموع در هفته دولت سال جاری در هرمزگان تعداد 596 پروژه بااعتبار 56 هزار و 969 میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد. در دولت تدبير و اميد تعداد هشت هزار و 897 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 292 هزار و 779 ميليارد ريال در استان هرمزگان افتتاح‌شده است.

نگاهی گذرا به پروژه‌های دولت در هرمزگان مؤید این نکته بسیار مهم است که مردم ساکن مناطق شمالی، جنوبی، غربی، شرقی و مرکزی استان از نعمت پروژه‌های متعدد بی‌نصیب نماندند. قرار شده تا پایان سال جاری که تقریباً به آخرین ماه‌های فعالیت این دولت باقی می‌ماند پروژه‌های متعدد دیگری به بهره‌برداری می‌رسد. نماینده عالی دولت و حتی نمایندگان مجلس که در افتتاح و یا کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها روبان قیچی کردند و عکس یادگاری گرفتند، قول‌هایی به مردم دادند و یا از روند توسعه استان گلایه‌هایی بر زبان جاری ساختند و آن را متوجه مرکز نشینان کردند. برخی نمایندگان از عقب‌ماندگی استان سخن گفتند و آن را حاصل بی‌تدبیری گذشتگان و مسئولانی دانستند که برای این استان دایه مهربان‌تر از مادر بودند و هرگز برای این استان دلسوز نبودند. آن‌ها معتقدند جبران این عقب‌ماندگی فقط باهمت مضاعف و تلاش چند برابری نمایندگان و مسئولان امکان‌پذیر است.

همه می‌دانیم که هرمزگان در بسیاری از شاخص‌های عقب‌تر از آن نقطه‌ای است که فکرش را می‌کردیم. آقایان باور کنید استان ما محروم نیست. همه‌چیز داریم اما در بسیاری از حوزه‌ها عقب هستیم به عبارت ساده‌تر، گویی هیچ‌چیز نداریم. ما استانی هستیم با ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه و اینکه چرا هنوز نتوانسته‌ایم خود را در کنار استان‌های توسعه‌یافته ببینیم پرسشی است که آقایان تصمیم گیر و مسئول باید پاسخگو باشند. نکته مهم اینکه وقتی نمایندگان استان از عقب‌ماندگی این استان در بخش‌های مختلف سخن می‌گویند و جبران آن را با تلاش نمایندگان ممکن می‌دانند این توقع به‌حق در مردم ایجاد می‌شود که باید تا پایان دوره نمایندگی، استان هرمزگان را به نقطه‌ای برسانند که باید باشد و این کمترین انتظاری است که مردم از وکلای خوددارند؛ و اما بشنوید از وعده استاندار در هفته دولت.

نماینده عالی دولت در استان وعده داده طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تصفیه استاندارد فاضلاب بندرعباس به‌عنوان دغدغه مردم این شهر است تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پس‌ازآن حتی یک قطره از فاضلاب به دریا وارد نخواهد شد. بدون شک از روزی که استاندار به مردم بندرعباس این وعده را داده بی‌صبرانه منتظرند تا پایان سال فرابرسد و عملی شدن این وعده را نظاره‌گر باشند. آیا به‌راستی پایان سال 99، پایان این دغدغه مردم خواهد بود؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها