خبر ثبت نام واکسن آنفلونزا در داروخانه‌ ها تکذیب شد



سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته کمتر از دو میلیون دوز واردات واکسن آنفلوآنزا داشتیم، اما این رقم امسال به ۱۱ تا ۱۲ میلیون دوز افزایش خواهد یافت اما واکسیناسیون همگانی آنفلوانزا توصیه نمی‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانپور روز شنبه افزود: همکاران شبکه بهداشتی کشور سال گذشته، ۲۵۰ هزار دوز واکسن دریافت کردند که امسال با افزایش ۱۰ برابری توزیع واکسن در شبکه های بهداشت، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه‌ های در معرض خطر و پرخطر یعنی واکسیناسیون مادران باردار و بیماران خاص توزیع می شود و این گروه از جمعیت، رایگان واکسینه خواهند شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین برای سایر گروه‌ ها و افراد نیز بالغ بر ۸.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته‌ شده که اواخر شهریور در شبکه توزیع دارویی و داروخانه ها توزیع شده و در قبال هر کد ملی یک دوز واکسن قابل تحویل خواهد بود.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون همگانی آنفلوآنزا به هیچ وجه توصیه نمی شود، علاوه برآن، اینکه شایعه شده برای دریافت واکسن، ثبت نام در داروخانه‌ ها صورت می گیرد نیز صحت ندارد و نه تنها هدف خیرخواهانه ندارد، بلکه به نظر می رسد این یک کلاهبرداری است و عده ای در پی سوء استفاده هستند.

منبع:اقتصاد آنلاین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها