12

مهر

1403


حوادث

26 بهمن 1390 08:54 1 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ فرمانده انتظامی ناجا گفت:طی دو سال اخیر و در پی راه اندازی فرماندهی دریابانی،شاهد رشدکمی و کیفی خوبی در این نیرو بوده ایم. سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران دربندرعباس اضافه كرد :در دوسال گذشته فعالیت های دریابانی ارتقای كمی و كیفی قابل قبولی داشته و عملكرد آن در كشف مواد مخدر،مقابله با قاچاق كالا و انسان بیش از 50درصد افزایش یافته است

وی  اضافه كرد:بر اساس برنامه پنجم توسعه، تعداد شناورهای دریابانی از 500فروند به یكهزار فروند افزایش خواهد یافت.

سردار احمدی مقدم در خصوص حادثه  غرق شدن 17 نفر در آبهای بندرعباس طی هفته های گذشته گفت:دریابانی مسئول کنترل اسکله هرمز نیست بلکه پلیس دریابانی در برابر تجاوزات مرزی وظیفه مقابله دارد.وی ادامه داد: دستگاه های دیگر نیز باید در امر امداد، نجات و ایمنی شناورها همیشه آماده و در صحنه باشند.

فرمانده نیروی انتظامی دربخش دیگری از اظهارات خود درباره وضعیت قاچاق كالا گفت: حدود پنج سال قبل مجموع مبادلات رسمی اعم از صادرات و واردات حدود 35میلیارد دلار و حجم قاچاق كالا نیز در حدود 18تا 19میلیارد دلار برآورد می شد اما در حال حاضر حجم صادرات و واردات غیرنفتی بالغ بر 100میلیارد دلار و میزان قاچاق كالا حدود 14میلیارد دلار برآورد می شود.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا پنج تا 10درصد قاچاق كالا را غیرطبیعی نمی دانند كه در حال حاضر در ایران این رقم 15درصد است.

سردار احمدی مقدم اظهار امیدواری كرد:با كیفیت بخشی به تولیدات داخلی ،نوسازی گمرك و بهبود سیاست های اقتصادی به همراه تقویت مرزبانی شاخص های این بخش بهبود یافته و قاچاق كالا در پایان برنامه پنجم توسعه به هدف گذاری های انجام شده كاهش یابد.وی ادامه داد:در برنامه پنجم توسعه مواردی در نظر گرفته شده كه با تحقق این برنامه ، امنیت در مرزها و دریاها دوبرابر می شود و مرزهای امنی خواهیم داشت كه البته تهدیدات داخلی و خارجی همیشه بوده و هست اما پیشرفت نیروی انتظامی فراتر از این تهدیدات می باشد .

 نیروی انتظامی آماده برخورد با التهاب آفرینی های انتخاباتی است

 فرمانده نیروی انتظامی که در حاشیه صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی هرمزگان سخن می گفت از امنیت انتخابات مطالبی بیان کرد وافزود: محلی بودن انتخابات مجلس و وجود مسائلی همانند مسائل قومی، صنفی و سایر موارد این چنینی بروز التهاباتی را متصور و ممکن می سازد که نیروی انتظامی با استفاده از تجربیات و تسلط بر مسائل هیچ مشکلی را در زمینه تامین امنیت انتخابات نمی بیند.سردار احمدی مقدم افزود: دشمنان در صدد تبلیغات برای القای ناامنی روانی هستند كه معمولا این گونه اقدامات نتیجه معكوس می دهد و پیش بینی نمی کنیم حادثه مهمی را در انتخابات پیش روی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد:نیروی انتظامی برای قبل و بعد از انتخابات در آمادگی كامل به سر می برد و در عین حال با بسیج و سپاه نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا هر جا كمبودی وجود داشت از این نیروها نیز استفاده شود. این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون امور امنیتی انتخابات نیز گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی بر برگزاری انتخاباتی آرام است.

  مقابله با دلالان ارز

این مقام انتظامی با بیان اینکه بانک مرکزی هر وقت بخواهد پلیس با دلالان ارز وارد مقابله می شود، در مورد تبلیغات دشمن و فراخوان های آنها نیز گفت: کسانی که پشت رایانه می نشینند و فراخوان می دهند، ارتش های یک نفرهای هستند که نمی توانند برای امنیت خطرناک باشند. سردار احمدی مقدم  اظهار داشت: پلیس در مبارزه با دلالان و مخلان در بازار برنامه های خود را دنبال می کند و در رفتار خود کاری به نوشته ها و مقالات رسانه ها ندارد.

وی با بیان اینکه همان سایتی که دو هفته قبل می نوشت که چرا نیروی انتظامی در بازار حضور ندارد، الان می نویسد که چرا پلیس در بازار حضور دارد. فرمانده نیروی اننظامی در عین حال تاکید کرد: در هر صورت پلیس اصراری برای حضور در بازار ارز ندارد، اما زمانی که شرایط بحرانی شد و دلالی آنقدر گسترده شود که بازار را تحت تاثیر قرار دهد در صورت لزوم پلیس وارد می شود.

این مسئول یادآور شد: نباید فراموش کرد که بانک مرکزی مسئول کنترل بازار است و در همین راستا هر وقت این بانک از پلیس بخواهد، پلیس نیز وارد مقابله با دلالان ارز می شود.

 

دیدگاه ها (1)
img
img
مجید 2 سال پیش
هر چه سریعتر این بوی گاز را حل کنید تا مشکل مردن حل شود .