واکسن ضد کرونای چینی درامارات/ مقامات برای تزریق پیش قدم شدند


نویسنده: سامیه طهورنیان

مقامات ارشد وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز دوشنبه واکسن کووید-19 را توسط «عبدالرحمن العویس» وزیر بهداشت کشورشان دریافت کردند.

 

 هفته گذشته دولت امارات متحده عربی، استفاده از واکسن کووید-۱۹ را برای امدادگران و کارکنان بخش بهداشتی  کشورش که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند صادر کرد. مقامات این کشور در باره این تصمیم میگویند : این تصمیم را پس از آن گرفته که نتایج آزمایش های بالینی این واکسن «موفقیت آمیز» اعلام شد.

وزیر بهداشت امارات همزمان با صدور این مجوز گفت: «این واکسن برای موارد بسیار اضطراری استفاده خواهد شد».

 سه مقام نخستی که در این کشور این واکسن را دریافت کردند شامل«حسین ال رند »، معاون وزارت بهداشت، «عواد الكتبی» ، دستیار معاون بخش خدمات پشتیبانی و «یوسف آل سرکال» ، مدیر کل خدمات بهداشتی شرکت امارات هستند.

به گزارش سرویس خلیج فارس «صبح ساحل»، وزیر بهداشت امارات پس از دریافت واکسن کرونا گفت: «این واکسن ایمن و فعال است و در کاهش تلفات ناشی از همه گیری کووید۱۹ بسیار حائز اهمیت خواهد بود».

خبرگزاری رسمی امارات در این باره نوشت: واکسیناسیون وزیر بهداشت مطابق با طرح وزارت بهداشت و پیشگیری کشور است که هفته گذشته اعلام شد و حاوی تهیه واکسن کووید۱۹ برای گروه‌های مشخصی از جامعه است

.

واکسن ضد کرونای چینی درامارات / مقامات برای تزریق پیش قدم شدند

تصویری از تزریق واکسن کرونای چینی به مقامات اماراتی

 

  گفتنی است که امارات متحده عربی مجوز استفاده «اضطراری» از واکسن کووید۱۹ را برای گروه‌هایی که بیشتر با افراد مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط هستند صادر کرده و هدف از این اقدام تامین کلیه ابزارهای ایمنی و سلامت برای آنها و محافظت از آنها است.

همچنین «سینوفارم» شرکت داروسازی دولتی چین در تیر ماه امسال اعلام کرد سومین و آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا خود را بر روی ۱۵ هزار داوطلب در امارات متحده عربی آغاز کرده است.

در مورد واکسن چینی ابهامات و سوالات بسیاری مطرح شده است و به تاییدیه سازمان های معتبری چون FDA  نرسیده است و دولت چین خود مستقیما در اجرا و توزیع آن نقش دارد.

هم‌چنین شنیده ها حاکی از آن است که  چهار واکسن ویروس کرونا کشور چین در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند و دست‌کم 3 مورد از آنها برای توزیع بین کارکنان بخش‌های حساس پیشنهاد شده‌اند.

«گویژن وو»، کارشناس ارشد مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی چین روز دوشنبه گفت که فاز 3 آزمایش بالینی به‌تدریج درحال انجام است و تا ماه نوامبر یا دسامبر واکسن‌ها برای استفاده عموم مردم آماده خواهند شد.

شرکت داروسازی سینوفارم سازنده یکی از واکسن های ضد کرونا چین بهای این واکسن را فعلا  حدود ۱۵۰ دلار اعلام کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها