12

مهر

1403


اجتماعی

26 مرداد 1392 09:19 0 کامنت

  صبح ساحل، اجتماعی _  ترافیک طولانی دراین هوای گرم، تمام رانندگان و مسافران را کلافه کرده است. گویی تصادفی رخ داده که این چنین مردم گرفتار ترافیک شده‌اند. حرکت لاک پشتی خودروها ادامه دارد. جلوتر که می روی، هیچ خبری ازتصادف نیست. کارگران مشغول آسفات بخشی از این بلوار هستند. ‌آنهم ساعت 10 صبح در اوج شلوغی. مسیر رامسدود کرده اند و خیابان یک بانده، به خیابان دوبانده تبدیل شده است. سر و صدای کارگران، بوق ممتد خودروها،محیط را دچار آلودگی صوتی کرده است. درگوشه ای دیگر از شهر و درهمین ساعت،کارگران مشغول حفاری هستند، اینجا هم ترافیک شدیدوبوق ممتد خودرو،اعصاب همه را بهم ریخته است. درهر نقطه از بندرعباس، عده ای به جان شهر افتاده اندو درحال اجرای  طرحی و انجام پروژه ای هستند. هر رهگذر و یا شهروندی این صحنه ها را که می بیند ازیک سو آن قدر شادمان می شود و در دلش آنقدر می خندد، که آینده ای زیبا را برای پایتخت اقتصادی ایران تصور می کند. از سویی دیگر نگران از اینکه دراین ساعات روز مردم دچار مشکل شده اند بارها گفته ایم که شهروندان بندرعباس، خدمات خوب می خواهند وبسیار علاقمندند که مسوولان دریک حرکت دسته جمعی و با اجرای طرح های مختلف رفاهی، آموزشی، اجتماعی و...، این مهم ترین بندر کشور را در ردیف کلان شهرها قرار دهند. مردم این دیار،از اجرای طرح ها و پروژه های مختلف شهری بسیار استقبال می کنند و حتی به یاری متولیان و مجریان می آیند و توقع دارند که دستگاه های خدمات رسان، شرایط شهروندان را درک کنند و چنان نکنند که آزرده خاطرشوند.آنچه در اجرای پروژه ها کمتر به آن توجه می شود، زمان اجرای پروژه ها است. پنجشنبه، یک باند خیابان را با نوار زردرنگ مسدود کرده اند وکارگران درحال اجرای روکش آسفالت این خیابان هستند. جمعه، همان خیابان، هنوز پروژه دیروز که آغاز شده، به پایان نرسیده ، خبری از ادامه پروژه نیست. و به قولی، کارگران درحال استراحت هستند. شنبه، باز هم همان خیابان، مسیر با نوار زردرنگ مسدود کرده اند، رانندگان با تابلو ورود ممنوع روبرو می شوند و مجبورند برای رسیدن به مقصد، مسیر دیگری را انتخاب کنند.

 

نکته مهم اینجاست، پنجشنبه، آخرین روز هفته که مردم درحال انجام فعالیت روزمره خود هستند و در شلوغ ترین زمان ممکن، خیابان مسدود شده و کارگران مشغول روکش آسفالت هستند.

 

جمعه، به عنوان یک روز تعطیل پرنده ای پر نمی زند. خبری از پیمانکار وکارگران نیست. شنبه، نخستین روز کاری هفته، ادارات فعالیت خود را پس از 2 روز تعطیلی از سر گرفته اند، مردم هم بدنبال کار و زندگی خود هستند، در شلوغ ترین زمان ممکن، خیابان مسدود شده و شما چاره ای ندارید جز اینکه از مسیر دیگر تردد کنید. چرا نباید کارها این چنینی که با عبور و مرور و تردد مردم ارتباط مستقیم دارد را در روزهای تعطیل و ساعاتی از روز ویا  شب که تردد بسیار اندک است، انجام نمی شود. اگر چنین شود هم شهروندان به دردسر نمی افتند و هم کارگران به راحتی کار خود را انجام می دهند.

 

از این که بگذریم،  این را فراموش نکنیم که هرس و آبیاری درختان سطح شهر نیز در ساعات شلوغ انجام می شود که مشکلاتی رابرای شهروندان به همراه دارد. چه اشکالی دارد که قبل از آغاز ساعات ادارات و مدارس که خیابان ها، خلوت است،این کارها انجام شود تا مردم دچار زحمت نشوند. ویا هرس درختان را به روزهای تعطیل و جمعه موکول کنند. مردم این فعالیت ها و کارهای خوب را به فال نیک می گیرند، و امیدوارند مسوولان نیز صدای آنهارا بشنوند و خواسته آنها را عملی کنند.

 

دیدگاه ها (0)
img