مشکل کمبود آب در جزیره هرمز تا پایان امروز برطرف می‌شود



مدیر اداره آب و فاضلاب جزیره هرمز گفت: دلیل کم شدن فشار آب برخی مشترکان جزیره هرمز در دو روز اخیر خرابی هایپر پمپ آب شیرین‌کن ۸۰۰ مترمکعبی است که این مشکل با نصب و راه‌اندازی هایپر پمپ جدید بر روی این آب شیرین‌کن‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود.

به کزارش صبح ساحل، شبیر حری هرمزی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر آب مشترکان هرمز از طریق سه دستگاه آب شیرین کن در مجموع به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل فرسودگی تاسیسات این آب شیرین‌کن‌ها و نبود امکان خرید دوباره قطعات به دلیل تحریم‌ها، میزان ظرفیت در مدار تولید کمتر از ظرفیت اسمی است.

وی نیاز آبی این جزیره را ۲ هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و و افزود: ۵۰۰ مترمکعب کمبود آب داریم که پیش بینی می‌شود با نصب هایپر پمپ جدید بخش عمده ای از مشکل کمبود آب مشترکان این جزیره بر طرف شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب جزیره هرمز همچنین از احداث یک سایت آب شیرین کن جدید با ظرفیت ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز در این جزیره خبر داد و گفت: با احداث و راه اندازی این پروژه مشکل کمبود آب جزیره مرتفع می‌شود.

به گفته وی؛ این هایپر پمپ تولید داخل بوده که با پیگیری‌های مدیرعامل آبفا هرمزگان و تاکید مدیریت عالی استان بر رفع مشکل کمبود آب در این جزیره سرانجام خریداری و در حال نصب است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها