کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:

شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر امروز خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر امروز خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد افزود: طی امروز در ساعات صبح تا ظهر در برخی نقاط شرقی هرمزگان افزایش سرعت باد شمال شرقی و در ساعات بعد از ظهر نیز در جزایر غربی استان افزایش سرعت باد شمال غربی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی ساعات بعد از ظهر امروز دریا در محدوده جزایر غربی استان به سمت مناطق فرا ساحلی خلیج فارس با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد بود و توصیه می‌شود که شناورهای سبک از تردد دریایی در این نواحی خودداری کنند.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: طی ساعات صبح تا ظهر امروز نیز در برخی نقاط شرقی هرمزگان افزایش سرعت باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر امشب و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در مناطق دریایی تنگه هرمز و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی پیش بینی می‌شود که در مناطق خشکی سبب خیزش گردوخاک و در مناطق دریایی سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی به ویژه در محدوده تنگه هرمز خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: توصیه می‌شود که شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد به ویژه در ساعات صبح تا ظهر خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه طی این مدت سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد، اظهار کرد: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا هوای نسبتا گرمی در سطح استان خواهیم داشت، اما از اواسط هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه در اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها